Now showing items 6-25 of 61

    La literatura inglesa del siglo XX en la España de la postguerra: la aportación de José Janés 

    Hurtley, Jacqueline (Date of defense: 1983-01-01)

    Esta tesis pretende demostrar que existe una relación estrecha entre la labor de penetración de la narrativa inglesa del siglo XX llevada a cabo por las empresas editoriales dirigidas por José Janés a lo largo de los años ...

    Learning from the input: syntactic, semantic and phonological cues to the noun category in English 

    Feijóo Antolín, Sara (Date of defense: 2010-12-16)

    Las líneas centrales de la teoría lingüística de los últimos años han descrito la adquisición y el desarrollo de primeras lenguas como un proceso basado en el conocimiento innato de las propiedades gramaticales de la lengua ...

    "This is just a story": la ficción como verdad en la obra de Tim O'Brien 

    Alsina, Cristina (Date of defense: 2006-09-26)

    Esta tesis analiza la relación entre ficción y efectos de verdad en la obra del novelista contemporáneo Tim O'Brien y examina la reflexión implícita en dicha obra en torno al concepto de verdad. Pondera, además, el efecto ...

    La adquisición del inglés de un niño bilingüe (catalán-inglés) 

    Pérez Vidal, Carmen (Date of defense: 1995-10-11)

    Esta tesis describe la adquisición natural del inglés de un niño bilingüe catalán/inglés, entre sus 3’3 y 4’2 años. Es un estudio longitudinal, exploratorio e interpretativo, que se aborda desde la lingüística, para analizar ...

    La visió d'Àustria a Joseph Roth: entre l'actitud crítica i la ficció 

    Estelrich i Arce, Maria del Pilar (Date of defense: 1990-12-15)

    Esta tesis sitúa al escritor austriaco Joseph Roth (Brody 1894 - Paris 1939) en su contexto socio-literario concreto, revisando detalladamente tanto su biografía como la totalidad de su obra narrativa y periodística. El ...

    The role of motivation in the learning of English as a foreign language 

    Bernaus, Mercè (Date of defense: 1992-04-01)

    La principal hipótesis que se plantea en esta tesis es que la motivación influye en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Otra de las hipótesis planteadas es que el entorno socio-cultural y/o el profesor pueden ...

    Task complexity as mediated by proficiency, working memory, and attention: Competition for cognitive resources during L2 oral task performance 

    Pownall Graumann, James William (Date of defense: 2016-12-02)

    Drawing on known language learning processes, principles behind language course syllabus design, and previous second language acquisition research, Long introduced the concept of task-based language teaching (TBLT) in 1985. ...

    Second Language Anxiety and Task Complexity 

    Brennan, Kerry Anne (Date of defense: 2016-12-16)

    Throughout history there has been tremendous debate about what comprises the best methods and approaches to foreign or second language (L2) teaching and learning, without any decisive universal conclusions. Since the 1980s, ...

    English language learning in CLIL and EFL classroom settings: a look at two primary education schools 

    Marsol Jornet, Anna (Date of defense: 2015-11-20)

    This dissertation examines the English language learning experience of primary school learners in Content and Language Integrated Learning (CLIL) and English as a Foreign Language (EFL) classroom settings. It focuses, on ...

    An ideal L2 self intervention: implications for self-concept, motivation and engagement with the target language 

    Mackay, Jessica (Date of defense: 2016-01-29)

    El Sistema Motivacional del Yo L2 (L2MSS) propuesto por Dörnyei (2005, 2009a) reconceptualiza la motivación en el aprendizaje de la segunda lengua (L2) en un contexto globalizado. Basándose en las teorías de psicología ...

    Phonological awareness and pronunciation in a second language 

    Kivistö de Souza, Hanna (Date of defense: 2015-11-27)

    El propósito de esta tesis es incrementar el conocimiento de la consciencia fonológica en L2 a través de tres objetivos: estudiar la naturaleza de la consciencia fonológica en L2 y su relación con diferencias individuales, ...

    El periplo de los Hávamál en los paises de habla germánica: aspectos de su recepción ecdótica, traductológica y teórico-crítica 

    García López, Inés (Date of defense: 2016-01-20)

    El objetivo de la presente tesis es realizar un estudio sistemático de la recepción de los Hávamál, un poema éddico contenido en un manuscrito islandés del siglo XIII con el código MS GkS 2365 in 4°, conocido con el nombre ...

    La vida detrás del telón de acero. Autorepresentación cultural en la novela negra de la República Democrática Alemana 

    Burkhardt, Anja (Date of defense: 2016-03-14)

    La presente investigación analiza la capacidad de la novela negra de la República Democrática Alemana como fuente de información histórica y social y desgrana cómo la representación de la vida cotidiana ofrece un testimonio ...

    Post-9/11 Representations of Arab Men by Arab American Women Writers: Affirmation and Resistance 

    Bosch, Marta (Bosch Vilarrubias) (Date of defense: 2016-01-22)

    This dissertation provides an analysis of the representation of Arab American men in post-9/11 writings by Arab American women. This thesis contributes a new inquiry regarding Arab American literature in joining the subject ...

    Auf der Suche nach Spanien 

    Börner, Franziska (Date of defense: 2015-12-17)

    Das wissenschaftliche Interesse an der Iberischen Halbinsel hat eine lange Tradition in Deutschland. Deutsche Forscher und Gelehrte haben früh damit begonnen, Aspekten der spanischen Kultur auf den Grund zu gehen, sei es ...

    Das Märchenstück im zeitgenössischen Kindertheater. Die Adaption von Grimms Märchen für die Bühne 

    Auseller, Jordi (Date of defense: 2016-01-21)

    Die vorliegende Arbeit befasst sich mit dem Kinder- und Jugendtheater im deutschsprachigen Raum, genauer mit dem Theater für Kinder und Jugendliche, um einer Verwechslung des Theaters mit Kindern und Jugendlichen ...

    Factors affecting second language communication strategies use and development 

    Montero Micharet, Lidia (Date of defense: 2015-12-18)

    The purpose of this dissertation is to contribute to the field of second language (L2) communication strategies (CS) and, particularly, to examine which factors or combinations of factors are involved in the use and ...

    Reterritorialising the Caribbean: Marching alongside Earl Lovelace 

    Grau Perejoan, Maria (Date of defense: 2015-05-15)

    This study revolves around the figure of Caribbean writer Earl Lovelace. The thesis demonstrates that the emphasis on the deterritorialisation of the Caribbean region and the focus on transnationalism has meant that what ...

    The Role of Task Complexity and Task Sequencing in L2 Monologic Oral Production 

    Malicka, Aleksandra (Date of defense: 2014-10-24)

    In the domain of task-based language teaching (TBLT), researchers have long been interested in exploring the impact of internal task features and conditions on a range of outcomes, such as the occurrence and frequency of ...

    DeraciNation: Reading the Borderlands in the Fiction of Zoë Wicomb 

    Lytle, Cynthia (Date of defense: 2014-12-19)

    This dissertation analyzes the fiction of South African author Zoë Wicomb (1948- ) through her two collections of short stories: You Can’t Get Lost in Cape Town (1987) and The One that Got Away (2008) and two novels: David’s ...