A model for railway induced ground vibrations in the frame of preliminary assessment studies

dc.contributor
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica
dc.contributor.author
Arcos Villamarín, Robert
dc.date.accessioned
2011-12-19T13:11:46Z
dc.date.available
2011-12-19T13:11:46Z
dc.date.issued
2007-07-13
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/52306
dc.description.abstract
This thesis focuses on the development of an analytical model for the generation and propagation parts of a global model of ground induced vibrations to be used in preliminary assessment studies for the case of at-grade railway infrastructures. The model is designed prioritising its speed, simplicity and usability ahead its accuracy modelling the real railway system. This model takes into account the subgrade as a viscoelastic and homogeneous half-space, the superstructure as a 2-layer supporting model and the vehicle as 1DOF system. With the aim of simplify the model, the superstructure/subgrade interaction is studied in terms of the wheel/rail contact dynamics, bounding in what cases this interaction can be neglected. The adaptation of this model when a far eld semi-analytical model is desired to be used as the propagation model is fully developed, by means of the dimensioning of the near eld and far eld regions.
eng
dc.format.extent
257 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Politècnica de Catalunya
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Infraestructures ferroviàries
dc.subject
Superestructura
dc.subject
Vibracions
dc.subject
Dinàmica de sòls
dc.subject
Acoblament sól-estructura
dc.title
A model for railway induced ground vibrations in the frame of preliminary assessment studies
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
621
cat
dc.contributor.director
Romeu, Jordi (Romeu Garbí)
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B. 42692-2011


Documents

TRAV1de1.pdf

8.933Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)