Adoption and discontinuance of innovations

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Economia i Empresa
dc.contributor.author
Palacios Fenech, Javier
dc.date.accessioned
2011-11-21T10:58:12Z
dc.date.available
2011-11-21T10:58:12Z
dc.date.issued
2011-10-07
dc.identifier.isbn
 978-84-695-0978-4
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/51574
dc.description.abstract
Diffusion of 31 durable goods in 70 countries over a period of 32 years is analyzed using principal component analysis biplots. While marketers have focused on adoption of innovations, studying discontinuance provides an opportunity to explore the needs of the market and create a more sustainable approach to marketing activity. Discontinuance, disposal and dispossession are defined: Discontinuance is studied from a technology-centered point of view, and disposal and dispossession from an object-centered and a people-centered point of view. The discontinuance process is divided into five categories, and its relation to the adoption process is studied. Dive is a sudden increase in the rate of discontinuance of durable goods. A hidden incubation time which affects time-to-dive and may cause an over-prediction is found for every type of product category. Applications and extensions of these findings on products entering the decline stage of their life-cycle are discussed
eng
dc.description.abstract
La difusió de 31 béns duraders a 70 països durant un període de 32 anys es analitzada utilitzant biplots basats en l'anàlisi de components principals. Mentre que els investigadors de màrqueting s'han centrat en l'adopció d'innovacions, l'estudi de la discontinuació proporciona una oportunitat per explorar les necessitats del mercat i crear un enfocament més sostenible a l'activitat de màrqueting. Es defineixen la discontinuació, la disposició i la despossessió: La discontinuació s'estudia des d'un punt de vista centrat en la tecnologia, i la disposició i la despossessió des d'un punt de vista centrat en l'objecte i les persones. El procés de discontinuació es divideix en cinc categories, i s'estudia la seva relació amb el procés d'adopció. La inmersió és un augment sobtat en la taxa de discontinuació de béns duraders. Es troba un temps d'incubació amagat que afecta el temps d'immersió i pot causar una sobre-predicció de temps d'inmersió per a cada tipus de categoria de producte. Es discuteixen les aplicacions i extensions d'aquestes troballes sobre els productes que estan a la fase de declivi del seu cicle de vida.
cat
dc.format.extent
158 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Diffusion of innovations
dc.subject
béns duraders
dc.subject
discontinuance,
dc.subject
anàlisi de components principals
dc.subject
dispossession
dc.subject
taxa d’adopció
dc.subject
taxa de discontinuació
dc.subject
life-cycle
dc.subject
time-to-takeoff
dc.subject
discontinuació
dc.title
Adoption and discontinuance of innovations
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
33
cat
dc.contributor.authoremail
xavier.palacios@upf.edu
dc.contributor.director
Greenacre, Michael J
dc.contributor.director
Longford, Nick
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B. 40675-2011
dc.description.degree
Programa de doctorat en Economia, Finances i Empresa


Documents

tjpf.pdf

7.597Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)