CO-CREATION OF BRAND VALUE. The new source for competitive advantage

Author

Lahoz Marco, Maria del Carmen

Director

Rom Rodríguez, Josep

Date of defense

2017-07-14

Pages

395 p.



Department/Institute

Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna

Abstract

En vista de la novetat i la creixent importància del concepte de cocreació de marca, aquesta tesi pretén desenvolupar un marc de referència que ajudi els professionals del branding a utilitzar la cocreació de marca com a font d’avantatge competitiu per a les seves empreses. El marc de la creació de marca s’ha construït a partir d’una extensa anàlisi de la literatura existent i cobreix una àmplia gamma de conceptes, entre els quals el valor, l’avantatge competitiu i la marca, des de les perspectives de la teoria de gestió i cultura de consum. La investigació es basa en enquestes qualitatives a professionals del branding per validar el marc de referència i proporcionar insights sobre com es poden enfrontar les empreses al procés de cocreació del valor de marca. El valor d’aquesta tesi rau en la descripció holística del procés de cocreació del valor de marca, la creació d’un marc de referència per guiar els professionals en la seva feina diària i la validació d’aquest marc amb una mostra rellevant d’experts en branding.


A la luz de la novedad y la creciente importancia del concepto de cocreación de marca, esta tesis pretende desarrollar un marco de referencia que ayude a los profesionales del branding a utilizar la cocreación de marca como fuente de ventaja competitiva para sus empresas. El marco de la creación de marca se ha construido a partir de un extenso análisis de la literatura existente y cubre una amplia gama de conceptos, entre ellos el valor, la ventaja competitiva y la marca, desde las perspectivas de la teoría de gestión y cultura de consumo. La investigación está basada en encuestas cualitativas a profesionales del branding para validar el marco de referencia y proporcionar insights sobre cómo pueden enfrentarse las empresas al proceso de cocreación del valor de marca. El valor de esta tesis radica en la descripción holística del proceso de cocreación del valor de marca, la creación de un marco de referencia para guiar a los profesionales en su trabajo diario y la validación de este marco con una relevante muestra de expertos en branding.


In light of the novelty and increasing importance of the concept of brand co-creation, this thesis aims to develop a framework that helps practitioners to use brand co-creation as a source of competitive advantage for companies. The framework of brand co-creation is derived from current literature covering a wide range of concepts related to value, branding and competitive advantage from management and consumer culture theory. Qualitative research with practitioners has been undertaken to validate the framework and to provide insights on how companies can approach the brand value co-creation process. The research identifies important differences between the academic research on brand value co-creation and its applicability to current branding strategies. The value of this thesis lies in the holistic overview of the brand value co-creation process, the creation of a framework to guide practitioners in their daily work and the validation of this framework through a relevant sample of branding experts.

Keywords

Brand Equity; Co-creation; Branding; Competitive advantage; Ventaja competitiva; Co-creación; Valor de marca; Avantatge competitiu; Marca; Marketing

Subjects

316 - Sociology; 65 - Communication and transport industries. Accountancy. Business management. Public relations

Knowledge Area

Ciències socials, periodisme i documentació

Documents

Tesi_Maria_del_Carmen_Lahoz.pdf

3.970Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)