Labeling, word mapping and categorization in monolingual and bilingual infants

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Ciències Experimentals i de la Salut
dc.contributor.author
Ibáñez Lillo, Alexandra
dc.date.accessioned
2017-06-06T11:17:18Z
dc.date.available
2017-06-06T11:17:18Z
dc.date.issued
2017-02-24
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/403647
dc.description.abstract
In order to find the referents of words, infants rely on constrains that guide their interpretations. Currently, little is known about how language environment influences referent identification. Comparisons between bilinguals and monolinguals offer a unique window into this interaction. The aim of this dissertation is to explore how bilinguals and monolinguals acquire words for categories at different ages as well as their use of disambiguation strategies. Specifically, we asked whether bilinguals' early advantage in executive function, together with the need to learn in noisier contexts, may translate into different word learning strategies. In Experiments 1-4, we tested 8-, 15-, and 19-month-old infants with a fast categorization task. We also explored if recently acquired knowledge can be used to boost the learning of other information. In Experiments 5-6, we tested 18- and 19-month-old infants with a familiarization/preferential-looking task on their ability to acquire categories. We asked whether different linguistic experiences may lead bilinguals and monolinguals to form different category representations. Our findings suggest a much more complex picture of the influence of linguistic experience on referent identification than currently acknowledged.
en_US
dc.description.abstract
Per tal de trobar els referents de les paraules, els infants confien en requeriments que guien les seves interpretacions. Actualment, se sap poc sobre com l'entorn lingüístic influencia la identificació de referents. La comparació de bilingües i monolingües ofereix una finestra única per explorar aquesta interacció. L'objectiu d'aquesta tesi és explorar com bilingües i monolingües adquireixen noms per categories a diferents edats així com l'ús que fan d'estratègies de desambiguació. Específicament, ens preguntem si l'avantatge primerenc en les funcions executives en bilingües junt amb la necessitat d'aprendre en contextos sorollosos, pot traduir-se en estratègies d'aprenentatge de paraules diferents. Als Experiments 1-4, van testejar infants de 8, 15 i 19 mesos amb una tasca de categorització ràpida. També vam explorar si coneixement recentment adquirit pot ser utilitzar per promoure l'aprenentatge d'altra informació. Als Experiments 5-6, vam testejar infants de 18 i 19 mesos amb una tasca de familiarització/mirada-preferencial en l'habilitat d'adquirir categories. Ens preguntem si diferències en l'experiència lingüística poden dur bilingües i monolingües a formar diferents representacions de categories. Els resultats suggereixen una fotografia més complexa sobre la influència de l'experiència lingüística en l'habilitat d'identificar referents del que actualment es reconeix.
en_US
dc.format.extent
235 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Categorization
en_US
dc.subject
Bilingualism
en_US
dc.subject
Infant development
en_US
dc.subject
Executive functions
en_US
dc.subject
Word learning
en_US
dc.subject
Categorització
en_US
dc.subject
Bilingüisme
en_US
dc.subject
Desenvolupament infantil
en_US
dc.subject
Funcions executives
en_US
dc.subject
Aprenentatge de paraules
en_US
dc.title
Labeling, word mapping and categorization in monolingual and bilingual infants
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
81
en_US
dc.contributor.authoremail
ibanezalexandra@gmail.com
en_US
dc.contributor.director
Costa, Albert
dc.contributor.director
Bonatti, Luca
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Biomedicina


Documents

tail.pdf

4.138Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)