San Francisco de Asís en la obra de Francisco de Zurbarán y Joan Miró: vigencia de lo santo y lo bello en el tiempo

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts
dc.contributor.author
Bernad Gil, Higinia Silvia
dc.date.accessioned
2017-03-16T14:14:07Z
dc.date.available
2017-03-16T14:14:07Z
dc.date.issued
2017-02-27
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/401553
dc.description.abstract
Es la presentación de las pinturas de Zurbarán en torno a San Francisco de Asís y Joan Miró. Se trata de 16 lienzos originales y 10 grabados respectivamente cuya única temática es el santo de Asís en todo su esplendor místico. El itinerario es una mirada profunda al interior espiritual y religioso de la orden franciscana, tanto como práctica religiosa, comunidad social y actitud humana. El proceso de investigación descansa en una triple vía: la primara es una indagación sobre lo bello y lo santo, la segunda es un estudio del nacimiento de la orden franciscana (siglo XII) y su concepción estética de la luz. La tercera es el estudio de la pintura de Zurbarán enmarcada en la época de la Contrarreforma. Finalizando esta trayectoria con la aportación de Joan Miró Concluyendo con la aportación de los grabados de Joan Miró entorno al cántico del sol de San Francisco de Asís.
en_US
dc.description.abstract
This is the representation of Zurbaran’s paintings centered on Saint Francis of Assis and Joan Miro. It is about 16 original canvasses and 10 engravings respectively whose only main theme is the Saint of Assisi in its full mystic splendor. This essay pretends to be the itinerary in the form of a deep look towards the spiritual and religious interior of the Franciscan Order, seen both as a religious practice and social community and also as a humane attitude. The investigation process is focused on a triple vision: the first, is an investigation around the beautiful and the sacred, the second, is a study on the birth of the Franciscan Order (12th Century) and its aesthetic conception of light. The third line of research lies on where the art begins in the realization of Zurbaran’s work during the Catholic Reformation. Concluding with the contribution of Joan Miro’s engravings within the Canticle of the Sun off Saint Francis of Assis.
en_US
dc.format.extent
247 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Pintura
en_US
dc.subject
Painting
en_US
dc.subject
Francesc, d'Assís, sant, 1182-1226
en_US
dc.subject
Francisco de Asís, Santo
en_US
dc.subject
Francis, of Assisi, Saint, 1182-1226
en_US
dc.subject
Zurbarán, Francisco de, 1598-1664
en_US
dc.subject
Miró, Joan, 1893-1983
en_US
dc.subject
Misticisme
en_US
dc.subject
Misticismo
en_US
dc.subject
Mysticism
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
en_US
dc.title
San Francisco de Asís en la obra de Francisco de Zurbarán y Joan Miró: vigencia de lo santo y lo bello en el tiempo
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
75
en_US
dc.contributor.director
Corbella, Domènec, 1946-
dc.contributor.director
Puigarnau i Torelló, Alfons
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

HBG_TESIS.pdf

4.760Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)