I'm not disagreeing, I'm just curious: Exploring identities through multimodal interaction in virtual exchange

Author

Helm, Francesca

Director

Dooly Owenby, Melinda

Date of defense

2017-01-09

ISBN

9788449069086

Pages

395 p.



Department/Institute

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials

Abstract

Aquesta tesi explora l'aparició de la identitat en la interacció multimodal dins d'un context situat en un intercanvi virtual, és a dir "un programa d'educació persona-a-persona, sostingut i habilitat per la tecnologia". Considera que la identitat és construïda a través del discurs i reconstruïda cada cop que abordem una interacció, i que els contextos situats en una interacció poden limitar igual a augmentar les oportunitats dels individus per abordar l'ús del llenguatge i la construcció de la identitat. Entendre com els alumnes construeixen i representen identitats en determinats contextos pot ajudar-nos en el disseny educatiu i la implementació de processos de l'aprenentatge de la llengua. La tesi comença presentant un marc per a l'anàlisi de la identitat en contextos "en línia", basat en propostes etnogràfiques i centrades en el discurs sobre la identitat en la interacció, la investigació en la Comunicació Mediada per l’Ordenador (CMO) i la multimodalitat. Aquest marc em permet explorar la identitat en l'intercanvi virtual en diversos nivells. Primer de tot miro els fonaments ideològics, polítics i teòrics d’un programa virtual que va ser dissenyat per gestionar la relació entre les "societats occidentals" i les "societats predominantment musulmanes". Posteriorment exploro el paper del mediador i la potencialitat de l'ús de tecnologies asíncrones i síncrones multimodals adoptades per a la interacció i la construcció de la identitat en el programa virtual. Finalment analitzo els patrons d'interacció i el posicionament de la identitat d'un grup particular de gent jove connectat des de Palestina, Tunísia, Egipte, Jordània, Qatar i els Estats Units per participar en el "diàleg facilitat" a l’intercanvi al llarg d'un període de 7 setmanes. Els meus resultats indiquen que les identitats en aquest context són fluides i emergents, igual a les dinàmiques del poder dins de les interaccions. Les relacions de poder entre els facilitadors i els participants són asimètriques i això es reflecteix en certs intercanvis, però els facilitadors també gestionen les dinàmiques de poder creant un espai segur i, a través de ‘fer transcripcions’ de les interaccions en el xat de text, ajuden la comprensió entre els participants. En conseqüència, les dinàmiques de poder canvien, des de principi en les primeres sessions, quan els participants van iniciar les interaccions, i més endavant, quan van qüestionar, van desafiar i van construir el coneixement basades en les perspectives d'uns i d’altres. A intentar comprendre el 'altre', els participants fan rellevant el seu propi identitat i el de les identitats locals viscudes, per exemple ser un jove a Tunísia o Egipte en un moment històric quan la gent havia pres els carrers per demanar un canvi; o el fet de ser un jove americà que està en desacord amb, o sap poc sobre la política exterior del seu govern. El participants utilitzen aquestes identitats, dins del context d'un grup de diàleg, amb el mateix objectiu de compartir i adquirir una major comprensió de l'altre. El context de diàleg ajuda a molts dels participants trobar la seva pròpia veu, tot i que hi ha asimetries en termes de competències de la llengua, en les dinàmiques de poder i hi ha diferència de coneixements de la geopolítica. La investigació en aquesta àrea és rellevant, particularment avui en dia que està marcat per la crisi dels refugiats, l'augment de les nacionalismes i les populismes, les alertes terroristes i la por de ‘l'altre'. Els polítics demanen als educadors que ajuden els estudiants a tenir una actitud positiva vers a la diferència, i que desenvolupin coneixements pràctics digitals i la consciència crítica. Evidentment hi ha una necessitat urgent per a una millor comprensió de com es pot fer això. Busco ressaltar com es poden aplicar algunes dels resultats d'aquest estudi en el disseny de contextos en línia i multimodals que ofereixin als alumnes la possibilitat de posicionar-se lliurement les seves diferents identitats.


Esta tesis explora la aparición de la identidad en la interacción multimodal dentro de un contexto situado en un intercambio virtual, es decir “un programa de educación persona-a-persona, sostenido y habilitado por la tecnología”. Considera que la identidad es construida a través del discurso y reconstruida cada vez que abordamos una interacción, y que los contextos situados en una interacción pueden tanto limitar como aumentar las oportunidades de los individuos para abordar el uso del lenguaje y la construcción de la identidad. Entender como los alumnos construyen y representan identidades en determinados contextos puede ayudarnos en educación al diseñar y implementar los procesos del aprendizaje de la lengua. La tesis empieza presentando un marco para el análisis de la identidad en contextos “online”, basado en propuestas etnográficas y centradas en el discurso sobre la identidad en la interacción, la investigación en la Comunicación Mediada por el Ordenador (CMO) y la multimodalidad. Este marco me permite explorar la identidad en el intercambio virtual en varios niveles. Primero de todo miro los fundamentos ideológicos, políticos y teóricos del intercambio virtual, un programa virtual que fue diseñado para gestionar la relación entre las “sociedades occidentales” y las “sociedades predominantemente musulmanas”. Posteriormente exploro el papel de mediador y la potencialidad del uso de tecnologías asíncronas y síncronas multimodales adoptadas para la interacción y la construcción de la identidad en el intercambio virtual. Finalmente analizo los patrones de interacción y el posicionamiento de la identidad de un grupo particular de gente joven conectado desde Palestina, Túnez, Egipto, Jordania, Qatar y los Estados Unidos para participar en el “diálogo facilitado” en el intercambio a lo largo de un periodo de 7 semanas. Mis hallazgos indican que las identidades en este contexto son fluidas y emergentes, como lo son las dinámicas de poder dentro de las interacciones. Las relaciones de poder entre los facilitadores y los participantes son asimétricas y esto se refleja en ciertos intercambios , pero los facilitadores también gestionan las dinámicas de poder creando un espacio seguro y asumiendo el control de las interacciones apoyando la comprensión a través de transcripciones. En consecuencia las dinámicas de poder cambiaron desde las primeras sesiones, cuando los participantes no iniciaron muchas interacciones en comparación con sesiones posteriores, cuando empezaron cuestionar, desafiar y construir conocimientos basados en las perspectivas de unos y otros. Al intentar comprender el ‘otro’, los participantes hacen relevante suyo propio identidad y el de las identidades locales vividas, por ejemplo ser un joven en Túnez o Egipto en un momento histórico cuando la gente había tomado las calles para demandar un cambio; o el hecho de ser un joven americano que está en desacuerdo con o sabe poco sobre la politicaasimetríasexterior de su gobierno. Utiliza estas identidades, dentro del contexto de un grupo de diálogo, y tienen el mismo objetivo de compartir y adquirir una mayor comprensión del otro. El contexto les permitió a muchos de los participantes encontrar su propia voz, a pesar de las asimetrías en términos de competencias del lenguaje, en las dinámicas de poder y las diferencias de conocimientos de la geopolítica.


This thesis explores the emergence of identity in multimodal interaction within the situated context of a virtual exchange, that is a "technology-enabled, sustained, people-to-people education program". It takes the view that identity is discursively constructed and reconstituted every time we engage in interaction, and that the situated contexts of interaction can both limit and enhance opportunities for individuals to engage in language use and identity construction. Understanding how learners construct and enact identities in certain contexts can thus help us in the design and implementation of online language learning in education. This thesis begins by presenting a framework for the analysis of identity in online contexts, based on ethnographic and discourse-centred approaches to identity in interaction, research on CMC and multimodality. This framework allows me to explore identity in virtual exchange on various levels. I first of all of look at the ideological, political and theoretical underpinnings of a virtual exchange which was designed to address the relationship between ‘Western societies’ and ‘predominantly Muslim societies’. I then explore the mediating role and the affordances of the multimodal, asynchnronous and synchronous technologies adopted for interaction and identity construction in the exchange. Finally, I analyse the patterns of interaction and identity positionings of one particular group of young people connecting from Palestine, Tunisia, Egypt, Jordan, Qatar and the United States to engage in “facilitated dialogue” in the virtual exchange over a period of 7 weeks. Findings indicate that identities in this context are fluid and emergent, as are the power dynamics within interactions. The power relations between facilitators and participants are asymmetric and this is reflected in certain exchanges, but the facilitators also address power dynamics by supporting understanding through transcription, and supporting the participants in creating a safe space and to take control of the interactions. Power dynamics thus shifted as participants initiated interactions, questioned, challenged and built upon one another’s perspectives. In seeking to gain understanding of the “other”, interactants made relevant their own and each others’ local and lived identities, for example being a young person in Tunisia or Egypt at a historic time when people have been taking to the streets to demand change or being a young American who disagrees with or knows little about his government’s foreign policy. Orienting to these identities in the context of a facilitated dialogue group with the shared goal of acquiring greater understanding of the “other” allowed many of the participants to find a voice, despite the asymmetries in terms of language competence, quality of connection and knowledge of geopolitics. Research in this area is relevant, particularly in the current time which is marked by refugee crises, increased nationalisms and populisms, terror alerts and fear of the “other”. Policy makers are calling on educators to have students engage positively with difference, develop digital literacies and critical awareness and there is an urgent need for greater understanding as to how this can be done. I seek to highlight how we can apply some of the findings of this study to the design of learning in multimodal online contexts which offer learners a range of identity positionings.

Keywords

Intercanvi virtual; Intercambio virtual; Virtual exchange; Multimodalitat; Multimodalidad; Multimodality; Identitats; Identidades; Identities

Subjects

81 - Linguistics and languages

Knowledge Area

Ciències Experimentals

Documents

frhe1de1.pdf

8.851Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)