Employees and customers in call centres: confirmatory and exploratory study

dc.contributor
Universitat Rovira i Virgili. Departament de Gestió d'Empreses
dc.contributor.author
Chicu, Doriana
dc.date.accessioned
2016-10-27T08:27:10Z
dc.date.available
2016-10-27T08:27:10Z
dc.date.issued
2015-06-15
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/396290
dc.description.abstract
Aquest estudi tracta de connectar les disciplines de RH i Màrqueting, i examina el model de service-profit chain (SPC) en el sector de Call Centre, caracteritzat per un servei remot i un negoci basat en la reducció de costos. Les dades s'han col·lectat del Projecte "Global Call Center Project". Hem realitzat dos estudis. En el primer estudi (confirmatori) s'ha emprat una mostra internacional (n = 937). En el segon estudi (exploratori) vam utilitzar una mostra espanyola (n = 109). Els resultats revelen que el model SPC té una aplicació diferent en els call centres. Encara que a nivell general podem confirmar la majoria de les relacions del model, els resultats indiquen que la satisfacció del client és un resultat separat, i no un precursor del rendiment de l'empresa. També trobem una alternativa de mesurar el constructe individual de la satisfacció de l'empleat amb dades disponibles de la organització. Addicionalment, vam descobrir certes discrepàncies en la relació entre la productivitat i la satisfacció dels empleats.
en_US
dc.description.abstract
El presente estudio es una conexión entre las disciplinas de RH y Marketing, y examina el modelo service-profit chain (SPC) en el sector de Call Centre, caracterizado por un servicio remoto y un negocio basado en la reducción de costes. Los datos se han colectado del Proyecto “Global Call Center Project”. Hemos realizado dos estudios. En el primer estudio (confirmatorio) se ha empleado una muestra internacional (n = 937). En el segundo estudio (exploratorio) utilizamos una muestra española (n = 109). Los resultados revelan que el modelo SPC tiene una aplicación diferente en los call centres. Aunque a nivel general podemos confirmar la mayoría de las relaciones del modelo, los resultados indican que la satisfacción del cliente es un resultado separado, y no un precursor de rendimiento de la empresa. También encontramos una alternativa de medir el constructo individual de satisfacción del empleado con los datos organizacionales disponibles. Adicionalmente, descubrimos ciertas discrepancias en la relación entre la productividad y la satisfacción de los empleados.
en_US
dc.description.abstract
This thesis is an interface between HR and Marketing discipline, by examining the Service-Profit Chain (SPC) model in the context of call centre, characterized by remote service and cost cutting business models. Data was gathered from the Global Call Centre Project. We carried out two studies. The first one is a confirmatory study, using an international sample (n=937). In the second study we use a Spanish sample (n=109) and carry out an exploratory study. Findings reveal that the SPC model behaves somewhat differently in call centres. Although there is general support for most of the links in the model, the results indicate that customer satisfaction in the call centre industry is a separate outcome, rather than a precursor to company performance. In addition, we found a way to measure the individual level of employee satisfaction construct with organizational available data. We also discovered some discrepancies in the relationship between employee satisfaction and employee productivity.
en_US
dc.format.extent
207 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Rovira i Virgili
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
call centres
en_US
dc.subject
cadena de servei-benefici
en_US
dc.subject
satisfacció del consumidor
en_US
dc.subject
adena de servicios-beneficio
en_US
dc.subject
satisfacción del cliente
en_US
dc.subject
service-profit chain
en_US
dc.subject
customer satisfaction
en_US
dc.subject.other
Ciències
en_US
dc.title
Employees and customers in call centres: confirmatory and exploratory study
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
331
en_US
dc.subject.udc
339
en_US
dc.contributor.authoremail
dorinasss@yahoo.com
en_US
dc.contributor.director
Ryan, Gerard
dc.contributor.codirector
Valverde Aparicio, Mireia
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TESI.pdf

2.916Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)