De la picota a la piqueta: el Raval com a paisatge d'excepció a la imatge de no ficció entre La bomba del Liceu (1893) i Ciutat Morta (2015)

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Gual Bergas, Joan Miquel
dc.date.accessioned
2016-07-27T09:53:29Z
dc.date.available
2016-07-27T09:53:29Z
dc.date.issued
2016-02-08
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/392134
dc.description.abstract
La idea del Raval com un paisatge d’excepció té una provinença triple. En primer lloc, el Raval (o Barri Xino) pot ser pensat com una geografia de les diferències radicals: degut a la seva composició social resulta pertinent la reflexió sobre la norma i l’excepció, sobre els conflictes i tensions derivats de la governamentalitat envers les i els subalterns. En segon lloc, la història del barri resulta indissociable de la història de la presó i resulta un bon cas de estudi per constatar allò que Deleuze definí com el pas de la societat de la disciplina a la societat del control. Finalment, es pot parlar de paisatge d’excepció degut a que es tracta del territori barceloní més representat a la imatge de no ficció en el marc temporal establert aquí.
en_US
dc.description.abstract
The idea of Raval neighbourhood as a landscape of exception comes from a triple origin. First, Raval (or Chinatown) can be thought as a geography of radical differences. In this territory it is pertinent the reflection about the meanings of normative citizenship and exceptional or deviated citizenship, that is to say about conflicts and tensions caused by governmentality of the subaltern. Second, Raval’s history cannot be unlinked of Barcelona’s prison history. By this reason, it’s a good case study to check Deleuze theory about the transition from old disciplinary society to contemporary control society. Third, it’s possible to talk about landscape of exception due to the fact that Raval is the Barcelona’s neighbourhood mostly represented in non-fiction images during the period stablished in this research.
en_US
dc.format.extent
388 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Raval
en_US
dc.subject
Barri Xino
en_US
dc.subject
Foucault
en_US
dc.subject
Deleuze
en_US
dc.subject
Paisatge d’excepció
en_US
dc.subject
Barcelona
en_US
dc.subject
Biopolítica
en_US
dc.subject
Societat de la disciplina
en_US
dc.subject
Societat del control
en_US
dc.subject
Fotografia
en_US
dc.subject
Imatge de no ficció
en_US
dc.subject
Cinema documental
en_US
dc.subject
Gentrificació
en_US
dc.subject
Resistència
en_US
dc.subject
Chinatown
en_US
dc.subject
Landscape of Exception
en_US
dc.subject
Biopolitics
en_US
dc.subject
Disciplinary Society
en_US
dc.subject
Control Society
en_US
dc.subject
Photography
en_US
dc.subject
Non-fiction Image
en_US
dc.subject
Documentary Cinema
en_US
dc.subject
Gentrification
en_US
dc.subject
Resistance
en_US
dc.title
De la picota a la piqueta: el Raval com a paisatge d'excepció a la imatge de no ficció entre La bomba del Liceu (1893) i Ciutat Morta (2015)
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
en_US
dc.contributor.authoremail
joan.m.gual@gmail.com
en_US
dc.contributor.director
Guerra, Carles
dc.contributor.director
Balló, Jordi
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

tjmgb.pdf

15.62Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)