Pervivencia del modelo narrativo clásico en el cine independiente de Estados Unidos: una perspectiva neuropscicológica

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Grau, Marta
dc.date.accessioned
2016-05-27T09:00:03Z
dc.date.available
2016-05-27T09:00:03Z
dc.date.issued
2016-01-26
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/384310
dc.description.abstract
A inicios del siglo XXI, se puede observar como se ha creado una codependencia entre el cine independiente americano y la industria de Hollywood, por lo que el objetivo de esta tesis ha sido investigar si siguen persistiendo algunos elementos esenciales de la narrativa clásica que han permitido a ciertas películas independientes ser fácilmente absorbidas y distribuidas por Hollywood. A través de una perspectiva neurocientífica particularmente centrada en la psicología cognitiva y partiendo de una base intrínsecamente vinculada a la narratología, hemos buscado aquellos elementos claves en el procesamiento emocional y cognitivo del cerebro, para comprender cuáles son esos componentes fundamentales de la narrativa clásica que han pervivido escondidos bajo las complejas mecánicas narrativas de películas de algunos de los autores independientes americanos contemporáneos (Tarantino, Jonze, Lynch, Linklater, González Iñárritu, Nolan...).
spa
dc.description.abstract
A inicis del segle XXI, es pot observar que s'ha creat una codependència entre el cinema independent americà i la indústria de Hollywood, de tal manera que l'objectiu d'aquesta tesi ha estat investigar si segueixen persistint alguns elements essencials de la narrativa clàssica que han permès a certes pel•lícules independents ser fàcilment absorbides i distribuïdes per Hollywood. A través d'una perspectiva neurocientífica particularment centrada en la psicologia cognitiva i partint d'una base intrínsecament vinculada a la narratologia, hem buscat aquells elements claus en el processament emocional i cognitiu del cervell, per comprendre quins són aquests components fonamentals de la narrativa clàssica que han perviscut amagats sota les complexes mecàniques narratives de pel•lícules d'alguns dels autors independents americans contemporanis (Tarantino, Jonze, Lynch, Linklater, González Iñárritu, Nolan...).
cat
dc.description.abstract
At the beginning of the 21st century we can see how a co-dependency between independent American cinema and the Hollywood film industry has been created. Thus, the aim of this thesis is to investigate if some essential elements of classical narrative persist which have allowed certain independent films to be easily absorbed and distributed by Hollywood. From a neuroscientific perspective, particularly focused on cognitive psychology, and from a starting point intrinsically tied to narratology, key elements in the emotional and cognitive processing of the brain have been researched in order to understand what are the essentials of classical narrative which have survived hidden under the complex narrative mechanics of some contemporary American independent authors' films (Tarantino, Jonze, Lynch, Linklater, González Iñárritu, Nolan...).
eng
dc.format.extent
361 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
cat
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Narrativa
cat
dc.subject
Narratología
cat
dc.subject
Neurociencia
cat
dc.subject
Psicología cognitiva
cat
dc.subject
Guión
cat
dc.subject
Clasicismo
cat
dc.subject
Cinema independiente
cat
dc.subject
Estados Unidos
cat
dc.subject
Postmodernity
cat
dc.subject
Hollywood
cat
dc.subject
Psychology
cat
dc.subject
Cognitive
cat
dc.subject
Neuroscience
cat
dc.subject
Screenwriting
cat
dc.subject
Classicism
cat
dc.subject
United States
cat
dc.title
Pervivencia del modelo narrativo clásico en el cine independiente de Estados Unidos: una perspectiva neuropscicológica
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
77
cat
dc.contributor.authoremail
martagraurafel@gmail.com
cat
dc.contributor.director
Pérez, Xavier
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

tmg.pdf

9.495Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)