Departament de Pedagogia: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 43
The school experience of children in residential care and the role of mentoring. A European multi-source study.
Garcia Molsosa, Marta (Date of defense: 2020-10-13)
Aquesta Tesis pretén aprofundir en conèixer els factors que determinen l’experiència escolar dels infants en acolliment residencial i analitzar de quina manera els programes de mentoria poden contribuir a millorar-la, a ...
Saber en la acción. Prácticas pedagógicas indisciplinadas
Camps Banqué, Marta (Date of defense: 2020-01-29)
Esta tesis doctoral se pregunta sobre las formas de aprender y enseñar que tienen lugar en las aulas de arte y diseño. Para ello analiza la aparición de disciplinas del conocimiento heredadas de la modernidad y busca ...
Cap a una escola inclusiva. Una recerca mixed methods sobre les enfocaments culturals, les polítiques de gestió i les pràctiques organitzatives per a una educació inclusiva
Piccioli, Marianna (Date of defense: 2019-03-28)
Quins són els enfocaments culturals, les polítiques de gestió i les pràctiques organitzatives que fan que una institució educativa sigui inclusiva? Aquesta és la pregunta a la qual intentem donar resposta amb aquesta ...
(Re)Pensar la tecnologia digital escolar en clau democràtica: una investigació-acció sobre participació i desigualtats digitals
Beneyto Seoane, Mar (Date of defense: 2019-02-01)
La tesi doctoral “(Re)Pensar la tecnologia digital escolar en clau democràtica: una investigació-acció sobre participació i desigualtats digitals” analitza la participació, l’ús de la tecnologia i les desigualtats digitals ...
Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa
Parareda Pallarès, Alba (Date of defense: 2018-02-09)
Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la ...
La "construcció" de la "vida" dels equips cooperatius d'un aula rural des de la veu de les persones implicades: un estudi de cas longitudinal
Traver Albalat, Santiago (Date of defense: 2016-10-14)
Aquest estudi es va desenvolupar en un aula rural monograu on es va implementar el Programa “Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar”, un programa didàctic inclusiu basat en l’aprenentatge cooperatiu, mentre que els ...
La inclusió escolar d'un infant amb diversitat funcional: una història de vida.
Soldevila Pérez, Jesús (Date of defense: 2015-06-04)
Aquesta investigació proposa la descripció i anàlisi del procés d'inclusió dut a terme en una escola amb l'objectiu de fer més efectiva la inclusió d'un nen amb diversitat funcional. L'informe de tesi que presentem és fruit ...
La Maternidad en la creación plástica femenina. El caso de Ana Álvarez-Errecalde. Un estudio narrativo a propósito de la elaboración de un discurso expositivo y su materialización
Palomo Chinarro, Ana María (Date of defense: 2015-06-05)
La tesi crea un nou espai de reflexió en torn a un concepte, controvertit i àmpliament qüestionat, com és el de “maternitat”, i l’ubica en la representació que del mateix concepte s’ha portat a terme en la plàstica ...
La Formació inicial en mestres d'educació física a la Universitat de Vic: un espai de relació entre les activitats d'aprenentatge i la reflexió de la pràctica docent
Torres i Cladera, Gemma (Date of defense: 2015-07-01)
En aquesta recerca es dissenyen i analitzen diferents activitats d'aprenentatge que possibiliten un aprenentatge autònom i reflexiu de l'estudiant a mestre d'Educació Física. Durant el darrer curs del període acadèmic es ...
Implementació de pràctiques docents basades en l'Universal Instructional Design (UID) en el context de l'EEES: un estudi sobre l'impacte de suports al professorat, per a la seva implementació en l'àmbit universitari
Gastelaars, Tamara (Date of defense: 2014-10-29)
La finalitat d’aquesta recerca, és la identificació de la potencialitat d’estratègies d’implementació de pràctiques basades en principis d’Universal Instructional Design (UID) en el nostre context universitari català, ...
Contribucions pedagògiques de l'escola rural. La inclusió a les aules multigrau: un estudi de cas
Domingo Peñafiel, Laura (Date of defense: 2014-04-01)
Amb el títol “Contribucions pedagògiques inclusives de l’escola rural. Un estudi de cas” aquesta tesi té com a principal objectiu aprofundir en els elements de l’escola rural i de les aules multigrau que poden promoure la ...
L'educació en valors a l'escola a través del projecte de convivència. Pràctiques d'aula i formació docent
Vericat i Beltran, Glòria (Date of defense: 2014-01-24)
L’escola és un reflex de la societat en la que s’inscriu. Una societat democràtica comporta una escola que visqui i practiqui la democràcia. Els nostres drets, les nostres llibertats i els nostres deures descansen sobre ...
Cooperar per competir: Narratives d'un entrenador de bàsquet infantil
Arumí Prat, Joan (Date of defense: 2014-01-15)
En la primera part de la tesi l’autor s’identifica amb un model d'entrenador que té en consideració la comunicació dels seus esportistes i que, com a conseqüència, utilitza estratègies d’aprenentatge cooperatiu. Sota ...
Implementació i avaluació del programa "Vellesa, Activitat Física i Dependència" (VAFiD)
Carrera Blancafort, Isabel (Date of defense: 2013-11-08)
L’objectiu d’aquesta recerca és definir i avaluar el programa “Vellesa, Activitat Física i Dependència” (VAFiD) adreçat a persones grans que es troben en situació de dependència que viuen en residències o bé en altres ...
Analysis of the services as a performance factor in high-level volleyball and beach volleyball
Peña, Javier (Peña López) (Date of defense: 2013-09-25)
L’objectiu final d’aquesta Tesi és identificar aspectes crítics de la utilització del servei en el voleibol i voleibol de platja d’alt nivell. Per aconseguir-ho quatre estudis, emmarcats dintre de l’anàlisi del rendiment ...
Influència de dos programes d'entrenament amb relació a les manifestacions de la força a les extremitats inferiors i la qualitat de vida d'un col·lectiu de persones grans
Solà i Serrabou, Marta (Date of defense: 2013-01-28)
La sarcopènia és un fenomen caracteritzat per la pèrdua de massa muscular, força i canvis qualitatius del teixit muscular associada a l’envelliment. Nivells alts de sarcopènia estan relacionats amb discapacitat funcional ...
Motivació, expectatives i aprenentatge cooperatiu en una escola inclusiva
Rodrigo i Gabernet, Carles (Date of defense: 2012-07-26)
El significatiu nombre d’alumnes que tenen un baix rendiment acadèmic amb el conseqüent fracàs escolar, i la reflexió sobre la pròpia pràctica professional, porta inexcusablement a qüestionar-nos, com a docents, quina és ...
SRP: Noves estratègies d'ensenyament per a implicar els alumnes d'educació primària en el procés d'aprenentatge de la natació
Ramírez, Eduard (Ramírez Banzo) (Date of defense: 2012-03-02)
L’ interès de la recerca, emmarcada en el context de la pràctica reflexiva, parteix de la voluntat de canvi de la pròpia pràctica i deriva cap al disseny, aplicació i validació d’una proposta d’intervenció (SRP) que el fa ...
Les Interaccions dels nadons en les activitats aquàtiques. Conseqüències educatives
Pla, Gil (Date of defense: 2011-09-15)
La present recerca té com a objectiu principals descobrir quins elements de la interacció educativa de la diada infant-adult afavoreixen o dificulten l’accés a les destreses aquàtiques per part de l’infant. Aquesta ...
La palabra y la acción: lucha contra la pobreza, salud(ocupacional) y ciudadanía a través de nuevas praxis universitarias
Simó Algado, Salvador (Date of defense: 2011-02-18)
La tesis doctoral está basada en un paradigma crítico hermenéutico. Supone el tercer ciclo de reflexión dentro de una Investigación Acción Participativa (IAP) iniciada en 2005 basada en el proyecto Miquel Martí i Pol, (ver ...

