La competència comunicativa oral a la Universitat: disseny, implementació d'un programa de comunicació oral a través de presentacions en públic per a docents universitaris de l'àmbit de l'economia i l'empresa i valoració d'impacte entre l'alumnat

dc.contributor
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna
dc.contributor.author
Hernández Escolano, María del Carmen
dc.date.accessioned
2016-02-25T12:27:14Z
dc.date.available
2016-02-25T12:27:14Z
dc.date.issued
2016-02-02
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/359391
dc.description.abstract
Entre les competències generals/transversals amb que es dissenyen els nous plans d’estudi a la universitat, la competència comunicativa és considerada clau, altament valorada per l’entorn sòcioprofessional. L’estudi de l’impacte s’orienta a identificar contextos afavoridors d’aquesta competència a través de presentacions orals en públic per a professorat i alumnat d’entorn universitari. Es parteix d’una perspectiva àmplia, que entén l’aprenentatge com a camí, procés, i l’avaluació com a oportunitat per obtenir indicadors de millora. Des d’un programa de desenvolupament competencial oral docent i la pràctica reflexiva es proposa influenciar des de l’estil comunicatiu docent i el disseny de contextos d’activitat oral en el marc de l’assignatura en la millora comunicativa de l’alumnat. La recerca es planteja l’estudi d’impacte en el rendiment, la satisfacció, la percepció de competència i el desenvolupament competencial general des de l’acció comunicativa i la didàctica, considerant la incidència de variables com l’avaluació de l’activitat, la llengua i l’etapa.
cat
dc.description.abstract
Entre las competencias generales/transversales con que se diseñan los nuevos planes de estudio en la Universidad, la competencia comunicativa se considera clave, muy valorada por el entorno socioprofesional. El estudio de impacto se orienta a identificar contextos favorecedores de esta competencia, a través de presentaciones orales en público, para profesorado y alumnado universitario. Se parte de una perspectiva amplia, que considera el aprendizaje como un camino, un proceso, y la evaluación como una oportunidad para obtener indicadores de mejora. A partir de un programa de desarrollo competencial oral docent y de la práctica reflexiva se pretende incidir desde el estilo comunicativo docent y el diseño de contextos de actividad oral en el marco de la asignatura en la mejora comunicativa del alumnado. La investigación plantea el estudio de impacto en el rendimiento, la satisfacción, la percepción de competencia y el desarrollo competencial general desde la acción comunicativa i la didàctica, teniendo en cuenta la incidencia de variables como la evaluación de la actividad, la lengua y la etapa.
spa
dc.description.abstract
Among the General competences that are designed new plans of study at the University, the communicative competence is considered key, highly valued by the socio-occupational environment. The study aimed to identify the impact of the best contexts in ordre to development public oral presentations to teachers and students of university. It is part of a broad perspective that sees learning as a path, a process, and the evaluation as an opportunity for performance indicators. From a program of teaching oral skills development and reflective practice is intended to influence from teaching communicative style and design of contexts of oral activity within the framework of the subject in the communicative improvement of students. The research raises the study of impact on the performance, satisfaction, perception of competence and general competence development from the communicative action and learning methodoly, taking into account the incidence of variables such as the evaluation of the activity, the language and the stage.
eng
dc.format.extent
670 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
cat
dc.publisher
Universitat Ramon Llull
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Competències transversals
cat
dc.subject
Universitat
cat
dc.subject
Formació Docent
cat
dc.subject
Qualitat educativa
cat
dc.subject
Competències docents
cat
dc.subject
Comunicació oral
cat
dc.subject
Avaluació
cat
dc.subject
Aprenentatge
cat
dc.subject
Impacte
cat
dc.subject
Entorn sòcioprofessional
cat
dc.subject.other
Ciències Socials i Jurídiques
cat
dc.title
La competència comunicativa oral a la Universitat: disseny, implementació d'un programa de comunicació oral a través de presentacions en públic per a docents universitaris de l'àmbit de l'economia i l'empresa i valoració d'impacte entre l'alumnat
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
cat
dc.subject.udc
37
cat
dc.subject.udc
378
cat
dc.contributor.authoremail
mcarme.hernandez@gmail.com
cat
dc.contributor.director
Alguacil de Nicolás, Montserrat
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Tesi_Carme_Hernandez.pdf

6.421Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)