Análisis de actividades en libros de texto de historia, geografía y ciencias sociales de educación básica en Chile 

    Sáez Rosenkranz, Isidora (Date of defense: 2016-05-19)

    En Chile existen dos tipos de textos escolares, por un lado los que se distribuyen en el mercado privado, principalmente adquiridos por estudiantes de centros educativos particulares y por otro lado, los que son entregados ...

    Avaluació de correcció objectiva com a eina de millora de l'aprenentatge de la Història a Primer d'ESO, L' 

    Insa Sauras, Yolanda (Date of defense: 2009-02-12)

    Les investigacions disponibles sobre el tema evidencien que una de les dificultats de l'aprenentatge de la Història tant a l'àmbit secundari com a l'universitari és la manca de continuïtat en els esforços individuals de ...

    Eficiencia didáctica en el aprendizaje de la Historia en 1º de ESO mediante nuevas tecnologías básicas, La 

    Rivero Gracia, María Pilar (Date of defense: 2009-06-04)

    En la presente investigación se realiza un análisis experimental sobre la efectividad del aprendizaje multimedia en la clase de Historia, basado en multimedia expositiva. El material ha sido experimentado por 385 alumnos ...

    Imatge visual en la didàctica de les Ciències Socials. Tractament didàctic de la imatge en els cicles mitjà i superior de l'Educació Primària, La 

    Arqué i Bertran, M. Teresa (Date of defense: 2004-04-28)

    La tesi doctoral de M. Teresa Arqué i Bertran veu els seus fruits després de més de vint anys de docència a la Facultat del Professorat de la Universitat de Barcelona. Les hipòtesis de partida, les reflexions, les anàlisis ...

    L'aprenentatge de la història a través del mètode de descobriment i el seu impacte en l'ensenyament secundari 

    Sallés Tenas, Neus (Date of defense: 2010-01-21)

    En el marc de les experiències de la renovació de l'ensenyament de la història durant el final del franquisme i principis de la democràcia, sorgeix un grup que impulsarà un projecte provinent d'Anglaterra. És l'anomenat ...

    La construcción del discurso histórico en estudiantes de ESO: El aula como laboratorio 

    Salazar Jiménez, Rodrigo Arturo (Date of defense: 2016-04-11)

    Esta investigación tiene como finalidad el analizar y establecer el aporte de las estrategias de aprendizaje en la construcción del discurso histórico de los estudiantes de Educación Secundaria. Este estudio se afronta ...

    Les fonts primàries a l'ensenyament. Les relacions entre el món escolar i l'arxiu. Visió general de Catalunya. El cas de Sant Feliu de Guíxols 

    Calzada i Olivella, Maria (Date of defense: 2008-04-04)

    "Les fonts primàries a l'ensenyament. Les relacions entre el món escolar i l'arxiu. Visió general de Catalunya. El cas de Sant Feliu de Guíxols" és una recerca que vol conèixer la realitat de la relació entre el món dels ...

    Les proves de correcció objectiva i l’aprenentatge de la Història de l’Art al Batxillerat 

    Rovira i Bach, Montserrat (Date of defense: 2011-04-29)

    Aquesta tesi s’inscriu en una línia d’investigació del grup de recerca consolidat DHIGECS de la UB que porta deu anys investigant la relació entre els resultats d’aprenentatge en la matèria d’Història i les activitats que ...

    Medi local com a escala d'anàlisi de les Ciencies Socials. Educació Secundaria, El 

    Vilarrasa Cunillé, Araceli (Date of defense: 2004-03-22)

    La tesis és situa a l' àmbit d'investigació sobre disseny i desenvolupament curricular i, dins d'aquest, en una línia d'investigació sobre la dimensió espacial del currículum de Ciències Socials. En aquest marc, la qüestió ...

    Metodologies d'ensenyament i aprenentatge i factors de percepció de l'art en l'educació primària. 

    Feliu i Torruella, Maria (Date of defense: 2010-12-03)

    La present recerca està centrada en l'art i la seva història dins l'educació primària ja que es considera aquesta matèria com a clau per a desvetllar la mirada dels infants vers el món que els envolta per tal que aprenguin ...

    Representación del tiempo histórico en los libros de texto de Primero y Segundo de la Enseñanza Secundaria Obligatoria, La 

    Blanco Rebollo, Ángel (Date of defense: 2007-05-15)

    El objetivo principal de la investigación ha sido la observación de las formas y los mecanismos de transmisión utilizados por los manuales para representar del tiempo histórico. Para ello, se han seleccionado ocho libros ...

    Utilització de la realitat virtual a l'aula per a comprendre l'arquitectura, La 

    Biosca Frontera, Eloi (Date of defense: 2010-01-20)

    La realitat virtual és una tecnologia molt innovadora que té importants aplicacions en el camp educatiu, on esdevé una eina de renovació de la pràctica docent capaç d'aportar solucions als nous reptes que es plantegen. Amb ...