Departament de Pedagogia i Psicologia: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 101
Jóvenes delincuentes tutelados: perfiles delictivos, desarrollo socioemocional y apego
Oriol Granado, Xavier (Date of defense: 2013-03-03)
Esta tesis analiza el perfil delictivo de los jóvenes tutelados en justicia juvenil, sus experiencias de apegos pasados y presentes y sus habilidades emocionales. Para ello se han realizado 5 estudios. El primero de ellos ...
La relació entre els jocs motors i les emocions en el cicle superior d’educació primària: ajudant els mestres a prendre decisions
Miralles Pascual, Rosa (Date of defense: 2013-07-08)
Aquesta tesi aborda un dels temes més emergents de l’educació física actual: el camí a seguir per aconseguir una educació física emocional. L’estudi pren com a marc teòric de referència la praxeologia motriu i les principals ...
Estudio sobre la resiliencia y las competencias digitales de los jóvenes adolescentes en situación de riesgo de exclusión social
Vaquero Tió, Eduard (Date of defense: 2013-06-07)
En un moment històric en què les TIC representen els mitjans de la Societat de la Informació cal plantejar-se si la Resiliència (la capacitat de fer front a les adversitats) està relacionada amb la Competència Digital (CD), ...
El treball en xarxa entre els diferents serveis de la comunitat educativa. Les veus dels agents implicats (professionals) i criteris per desenvolupar una proposta d'actuació pel treball en xarxa al territori.
Pastó Niubó, Carme (Date of defense: 2012-11-09)
En aquest moment de transformació i de noves demandes, les antigues metodologies resulten insuficients donat que actuen aïlladament restant eficàcia i produint certa frustració en els professionals que volen treballar bé ...
Analysis of the educational change of Àlber Project in dynamic interaction with Educ-arte - Educa (r) t Project from a complex approach
Betrián Villas, Esther (Date of defense: 2012-09-04)
La nostra finalitat és conèixer, analitzar i avaluar el Projecte Àlber en el marc del Educ-arte – Educa (r) t com a canvi educatiu a través de la polifonia de veus de les persones implicades, i en especial, la de l'alumnat. ...
El Uso de información web en el desarrollo de procesos de aprendizaje de conocimientos de ciencias sociales e historia: un estudio empírico en la educación secundaria obligatoria
Guijosa Guzmán, Alejandro (Date of defense: 2012-06-06)
En aquesta dissertació es pretén valorar l'efectivitat de la WebQuest com a eina didàctica que afavoreix el desenvolupament dels processos d'ensenyament / aprenentatge de continguts curriculars propis de l'àrea de les ...
Les dispositifs de professionnalisation par alternance sous contrat de travail :vers quelles transformations des pratiques pédagogiques dans l'enseignement supérieur? : L'exemple de l'apprentissage en France
Roure Niubó, Jorgina (Date of defense: 2011-12-19)
Poques vegades al llarg de la història, les universitats europees s’han vist amb la necessitat de donar resposta a les demandes de la societat com en aquests últims decennis. En efecte, és un fet innegable que la universitat ...
Vivir con el VIH: Influencia de la vía de transmisión en el afrontamiento a la enfermedad
Alcántara Tadeo, Antonio (Date of defense: 2012-03-30)
El VIH/SIDA es va presentar en societat fa 30 anys (1981-2011) amb una forta càrrega negativa, de por i de rebuig social cap a les persones infectades. El nostre interès, des de la psicologia clínica i social, se centra ...
Information-problem solving in Secondary Education: analyses of cognitive processes using Web information and their improvement through embedded instruction
Argelagós Castañ, Esther (Date of defense: 2012-04-24)
Internet constitueix una de les més importants fonts d'informació en la nostra societat i els processos cognitius involucrades en el maneig de la seva informació (Information-problem solving, IPS) no s'adquireixen d'una ...
Relacions entre actituds i competències lingüístiques al final de l’Educació Secundària Obligatòria. El cas de l'alumnat d'origen immigrant a Catalunya
Querol Coronado, Mònica (Date of defense: 2011-09-22)
Desarrollo profesional del maestro: la competencia reflexiva. Evaluación de un programa formativo en el contexto panameño
Gómez Serés, Mª Victòria (Date of defense: 2011-12-22)
El trabajo que se presenta quiere reflejar un proceso de investigación en el ámbito del desarrollo del profesorado. Para llevar a cabo este trabajo nos hemos planteado dos objetivos; a) comprender la formación permanente ...
Anàlisi de les vivències i el grau de satisfacció dels pares de nadons hospitalitzats a la UCIN de l‟Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida. Criteris per a una atenció neonatal centrada en el desenvolupament i la família
Cano Moroba, Sílvia (Date of defense: 2011-12-15)
El naixement d'un infant és un temps de grans canvis per als pares i la família. L'impacte emocional que es produeix és gran i les reaccions emocionals dels nous pares són diverses. Neix un fill i, a la vegada, neixen uns ...
Conflictos y educación física a la luz de la praxiología motriz. Estudio de caso de un centro educativo de primaria
Sáez de Ocáriz Granja, Unai (Date of defense: 2011-11-11)
Aquesta tesi aborda un dels temes més emergents de l'educació física actual; els conflictes motors. L'estudi pren com a marc teòric de referència la praxiologia motriu i les principals aportacions teòriques sobre els ...
Eina d’avaluació de la competència de treball en equip
Torrelles Nadal, Cristina (Date of defense: 2011-09-16)
En el procés de convergència i construcció de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) les competències transversals es situen en el centre del disseny dels plans d'estudi. Al costat de l'adquisició de les competències ...
La Utilització de les TIC en el processos d'ensenyament- aprenentatge a la Universitat de Lleida. Valoració i domini de professorat i estudiantat
Flores i Alarcia, Òscar (Date of defense: 2011-03-04)
El conocimiento lingüístico del alumnado inmigrante al finalizar la educación secundaria obligatoria en Cataluña: un estudio longitudinal
Sansó Galiay, Clara (Date of defense: 2010-11-25)
Uso de diagramas de flujo y sus efectos en la enseñanza-aprendizaje de contenidos procedimentales: área de tecnologia (ESO)
Carrera, Xavier (Date of defense: 2003-03-18)
Entorns d'ensenyament/aprenentatge virtual en la docència universitària: l'aprenentatge col·laboratiu mediat per ordinador
Verdú Surroca, Noemí (Date of defense: 2009-12-21)
El present treball de recerca es centra en l'estudi de l'aprenentatge col·laboratiu mediat per ordinador<br/>en entorns d'ensenyament i aprenentatge virtuals i en l'àmbit de la docència universitària. Es descriu<br/>i ...
La Participación y la implicación de las familias en el proceso educativo escolar: un análisis psicosocial de las relaciones entre familias y escuelas
Pérez Calvo, Rosa M. (Date of defense: 2001-06-17)
Elaboración, implementación y evaluación de una propuesta curricular bajo los planteamientos de la investigación- acción para facilitar el proceso de transición a la edad adulta y a la vida activa de las personas con discapacidad psíquica
Valls Gabernet, Maria Josep (Date of defense: 2002-01-09)

