Actitudes y procesos de pensamiento de los profesores de la Etapa Infantil ante las diferencias de sus alumnos y sus familias: una concepción preventiva. 

    Marsellés Vidal, M. Àngels (Date of defense: 2003-12-12)

    El contenido que hemos desarrollado en la tesis comprende: A,- El encuadre de un marco teórico que incluye las dimensiones relativas a los Procesos de Pensamiento de los profesores vinculados a la Diversidad Educativa y ...

    Aprenentatge dialògic de les ciències per indagació amb suport de tecnologia 2.0: un estudi en la formació inicial del professorat 

    Guiral i Herrera, Alba (Date of defense: 2017-12-01)

    Aquesta tesi proposa un model pedagògic per a la formació del professorat que promou l’aprenentatge dialògic de les ciències per indagació amb suport de tecnologia 2.0 i es dissenya un projecte de Ciències de la Terra. Des ...

    Asociacionismo e inmigración: la acción socioeducativa de las asociaciones africanas en Cataluña 

    López Teulón, María Paz (Date of defense: 2015-12-18)

    L’evolució del fenomen migratori a Espanya ha comportat, entre altres qüestions, el continu creixement d’organitzacions i associacions creades per immigrants i que, en teoria, els representen. Aquest augment es produeix, ...

    Contextos educatius plurilingües a Califòrnia i Catalunya: una anàlisi de polítiques educatives, pràctiques pedagògiques, formació de mestres i equitat en programes bilingües 

    Solsona Puig, Jordi (Date of defense: 2021-12-10)

    Estimacions recents afirmen que dues terceres parts dels infants del món es desenvolupen en comunitats on conviuen almenys dues llengües. Contràriament, la major part dels sistemes educatius nacionals són primordialment ...

    Diagnosis e interpretación de la formación inicial en competencia digital de los futuros docentes del Español como Lengua Extranjera de la Escuela Normal Superior de Yaundé, Camerún 

    Ngah Eyara, Marguerite Yvette (Date of defense: 2021-02-19)

    El propòsit d'aquest estudi és explorar i diagnosticar la competència digital dels estudiants de primer i segon cicle dels estudis d'Espanyol com Llengua Estrangera, de l'Escola Normal Superior de Yaoundé, Camerun. El ...

    Diseño, desarrollo y validación de un método LEAN de creación de MOOC 

    Pernías Peco, Pedro (Date of defense: 2018-12-13)

    Aquesta tesi consisteix en la descripció i anàlisi de l'evolució dels Massive Open On-Line Course (MOOC), l'elaboració d'un model operatiu per descriure i classificar-los i el disseny, desenvolupament i validació de el ...

    Diseño, implementación y evaluación de un Modelo Pedagógico de Indagación Colaborativa de la Física 

    Ferreira Bautista, José Valentín (Date of defense: 2019-01-08)

    La present investigació té el propòsit de promoure en els estudiants d'una assignatura de física a nivell universitari, el desenvolupament d'habilitats científiques i la comprensió conceptual durant el procés d'indagació ...

    La educación transmedia en los procesos de reunificación familiar 

    Erta-Majó, Arnau (Date of defense: 2024-01-16)

    Aquesta tesi doctoral explora les sinèrgies entre l'Educació Transmèdia (ET) i els Processos de Reunió Familiar (PRF). L'estudi se centra en la intersecció entre educació, comunicació i tecnologia. La recerca busca ...

    Educación y Diversidad Sexual: un análisis de la perspectiva de los estudiantes de educación de Párvulos en Chile 

    Serey Araneda, Daniel Fernando (Date of defense: 2021-03-08)

    L'educació en sexualitat, afectivitat i gènere són part de les noves polítiques ministerials de l'estat xilè, que s'està focalitzant en el desenvolupament integral dels estudiants tant en educació inicial com en tots els ...

    Els Mediadors interculturals a les institucions educatives de Catalunya 

    Llevot Calvet, Núria (Date of defense: 2002-06-05)

    En Cataluña, en los últimos años, han ido proliferando una serie de "profesionales" que realizan, con más o menos adecuación a la definición teórica, la función de mediadores interculturales. Primeramente se trataba de ...

    Impacto en el aprendizaje competencial de ELE con la aplicación del método de proyectos en un contexto multilingüe: caso de la zona francófona camerunesa 

    Ngono Ateba, Hélène Edevige (Date of defense: 2017-06-22)

    L’ensenyament de la llengua estrangera en un escenari multilingüe planteja dificultats relatives, a l’impacte d’un entorn lingüístic diversificat sobre el procés d’ensenyament – aprenentatge de dita llengua i a qüestions ...

    Information-problem solving in Secondary Education: analyses of cognitive processes using Web information and their improvement through embedded instruction 

    Argelagós Castañ, Esther (Date of defense: 2012-04-24)

    Internet constitueix una de les més importants fonts d'informació en la nostra societat i els processos cognitius involucrades en el maneig de la seva informació (Information-problem solving, IPS) no s'adquireixen d'una ...

    L'anàlisi de la interacció a l'aula, aplicat en un context de diversitat social i cultural, on es du a terme el Projecte Àlber 

    Gómez Jové, Judit (Date of defense: 2015-12-18)

    La finalitat d’aquesta tesi ha estat implementar el sistema d’anàlisi de la interacció a l’aula de Sánchez et al.(2010). Per fer-ho s’ha analitzat sessions de treball per projectes en agrupació internivell mentre es duia ...

    L'enfocament de drets com a eina educativa per a la promoció de la infància. Proposta socioeducativa 

    Urrea Monclús, Aida (Date of defense: 2015-07-08)

    La Convenció dels Drets de la Infància (a partir d’ara CDI) és un instrument aprovat per l’Organització de les Nacions Unides el 1989 per protegir i promocionar a la infància. És la convenció més ratificada de la història. ...

    La Adquisición del catalán y del castellano por los escolares inmigrantes de origen rumano y chino. Un análisis sistemático de los usos correctos y erróneos en la expresión oral 

    Chireac, Silvia María (Date of defense: 2010-07-28)

    <p style="text-align:ajustify"><br/>Inicialment, l'interès per aquest treball prové de l'increment de la població<br/>immigrant romanesa i xinesa a Espanya. En tres dècades Espanya ha passat de ser<br/>un país d'emigració ...

    La historia de vida como herramienta para la evaluación de los espacios 2.0 de los museos 

    Sebastian Novell, Caren (Date of defense: 2019-11-21)

    La investigació realitzada té com a finalitat fer una proposta metodològica d’avaluació dels espais web 2.0 d’interacció en grup i creació col·lectiva social dels museus que hi han participat. Aquestes noves lògiques ...