Destination branding and the role of emigrants: the case of morocco.

dc.contributor
Universitat Rovira i Virgili. Departament de Gestió d'Empreses
dc.contributor.author
El Aouni, Fatimazohra
dc.date.accessioned
2015-04-13T11:04:21Z
dc.date.available
2015-04-13T11:04:21Z
dc.date.issued
2014-12-16
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/288214
dc.description.abstract
Aquesta tesi pretén analitzar el paper de l'emigrant marroquí en la construcció de la marca Marroc com a destinació turística. Per aconseguir aquest objectiu, aquest estudi proposa, primer, desenvolupar un model conceptual que permeti comprendre el paper de la població emigrant en la construcció de la marca dels seus llocs d'origen. Segon, determinar els aspectes clau del paper de l'emigrant marroquí resident a Espanya en la construcció de la marca Marroc. Finalment, analitzar els principals atributs de la marca Marroc que transmeten els emigrants, i les seves percepcions sobre la seva influència a l'hora de formar la marca Marroc com a reclam turístic. Els resultats demostren que l'emigrant marroquí destaca els atributs emocionals per sobre dels funcionals quan tracta de caracteritzar el seu país, també posen de manifest que la seva influència és forta, en la construcció de la marca del seu país, llançant un missatge positiu, clar i consistent.
cat
dc.description.abstract
Esta tesis pretende analizar el papel del emigrante marroquí en la construcción de la marca Marruecos como destino turístico. Para lograr este objetivo, este estudio propone, primero, desarrollar un modelo conceptual que permita comprender el papel de la población emigrante en la construcción de la marca de sus lugares de origen. Segundo, determinar los aspectos clave del papel del emigrante marroquí residente en España en la construcción de la marca Marruecos. Por último, analizar los principales atributos de la marca Marruecos que transmiten los emigrantes, y sus percepciones sobre su influencia a la hora de formar la marca Marruecos como reclamo turístico. Los resultados demuestran que el emigrante marroquí destaca los atributos emocionales por encima de los funcionales cuando trata de caracterizar su país, también ponen de manifiesto que su influencia es fuerte, en la construcción de la marca de su país, lanzando un mensaje positivo, claro y consistente.
spa
dc.description.abstract
This Ph.D thesis seeks to analyse the role of Moroccan emigrants’ in the construction of Morocco brand as a tourist destination. To do so, firstly, this study proposes a conceptual model to understand the role of emigrant population in the construction of their places of origin’s brand. Secondly, it determines the key aspects of the role played by Moroccan emigrants living in Spain in the construction of the Morocco brand. Finally, it analyses the main attributes of the Morocco brand transmitted by Moroccan emigrants, and their perceptions of their influence on the Morocco brand as a tourist destination. The findings sum up that Moroccan emigrants highlight emotional attributes more than functional ones to characterise Morocco. Our data also show that Moroccan emigrants think that they exert a strong influence on the construction of their country brand, and that their message of their country is positive, clear and consistent.
eng
dc.format.extent
210 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Rovira i Virgili
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Marca Destinació
dc.subject
Identitat de Marca
dc.subject
Imatge de marca
dc.subject
Marca del destino
dc.subject
Identidad de la Marca
dc.subject
Imagen de la Marca
dc.subject
Destination Branding
dc.subject
Brand Identity
dc.subject
Brand Image
dc.title
Destination branding and the role of emigrants: the case of morocco.
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
3
cat
dc.subject.udc
65
cat
dc.contributor.authoremail
fatimazohraelaouni@yahoo.fr
dc.contributor.director
Hernández Lara, Ana Beatriz
dc.contributor.director
Cascón Pereira, Rosalía
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
T 308-2015


Documents

Tesi Fatimazohra el Aouni.pdf

2.747Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)