Instrumentos de marketing aplicados a la compra de productos ecológicos: Un caso de estudio entre Barcelona, España y La Paz, México

Author

Salgado Beltrán, Lizbeth

Director

Subirà Lobera, Esther

Codirector

Beltrán Morales, Luis Felipe

Date of defense

2009-04-02

ISBN

9788469232026

Legal Deposit

B.27074-2009



Department/Institute

Universitat de Barcelona. Departament d'Economia i Organització d'Empreses

Abstract

El objetivo de esta tesis doctoral es aportar evidencia teórica y empírica en relación a los instrumentos del marketing y la decisión de compra ecológica. La metodología que utilizamos fue la de un modelo de ecuaciones estructurales basado en las variables endógenas y exógenas que determinamos que influyen en la compra ecológica. Para contrastar nuestras hipótesis el estudio se realizó en dos ciudades: una ciudad del continente americano, La Paz, México y otra del europeo, Barcelona, España. <br/><br/>En conclusión, todas las medidas de ajuste de los modelos de ecuaciones estructurales, en general, indican que los modelos se ajustaron aceptablemente y entre las hipótesis contrastadas se distingue que en ambos modelos la relación entre el ecoprecio y las emociones es significativa, sugiriéndonos una manera de estimular la compra ecológica con base al valor emocional. Igualmente, se comprueba que el ecoproducto tiene un efecto positivo sobre la percepción.<br/><br/>Estamos convencidos que los resultados de este trabajo han de tener utilidad académica, científica y también para el sector empresarial ya que servirá como apoyo para afrontar el segmento de mercado denominado consumidores ecológicos.<br/> <br/>PALABRAS CLAVE: marketing ecológico, compra ecológica, modelo de ecuaciones estructurales, instrumentos de marketing, consumidores ecológicos.


<I>"Marketing Mix Applied to Ecological Product Purchasing: a Case Study of Barcelona, Spain and La Paz, Mexico".<br/><br/>TEXT:<br/><br/>This doctoral thesis is based on theoretical and empirical evidence regarding marketing mix and its effects on ecological purchase decision-making. The methodology was based on the structural equations model (SEM) using endogenous and exogenous variables, which were determined to influence ecological purchase decision-making. In order to contrast the hypothesis, the study was carried out in two cities in; one in the Americas, La Paz, Mexico and the other in Europe, Barcelona, Spain. <br/>In conclusion, all of the necessary SEM adjustment measures were taken and our results indicate that our models were adequately adjusted, and it is evident that in comparing both hypothesis, the relationship between ecoprice and the emotional value of the product is significant in both models, which suggests that emotional value can stimulate ecological purchase. In addition, our results demonstrate that ecoproduct have a positive effect on consumer perception of the product. <br/><br/>We are convinced that the results of this investigation have academic, scientific value and as well value for the business sector since the case study provides market-evidence on how to approach ecological consumers. <br/><br/>KEY WORDS: ecological marketing, ecological purchase, structural equations model (SEM), marketing mix, ecological consumers.</i>


Instruments de Màrqueting Aplicats a la Compra de Productes Ecològics: Un Cas d'Estudi entre Barcelona, Espanya i La Paz, Mèxic<br/><br/>RESUM:<br/><br/>L'objectiu d'aquesta tesi doctoral és, aportar evidència teòrica i empírica en relació amb els instruments del màrqueting i la decisió de compra ecològica. La metodologia que es va utilitzar va ser la d'un model d'equacions estructurals basat en les variables endògenes i exògenes que vam determinar que influeixen en la compra ecològica. Per contrastar les nostres hipòtesis l'estudi es va realitzar a dues ciutats: una ciutat del continent americà, La Paz, Mèxic i una altra de l'europeu, Barcelona, Espanya.<br/><br/>En conclusió, totes les mesures d'ajust dels models d'equacions estructurals, en general, indiquen que els models es van ajustar acceptablement i entre les hipòtesis contrastades es distingeix que en ambdós models la relació entre l'ecopreu i les emocions és significativa, suggerint-nos una manera d'estimular la compra ecològica en base al valor emocional. Igualment, es comprova que l'ecoproducte té un efecte positiu sobre la percepció.<br/><br/>Estem convençuts que els resultats d'aquest treball han de tenir utilitat acadèmica, científica i també per al sector empresarial ja que servirà com a recolzament per afrontar el segment de mercat denominat consumidors ecològics.

Keywords

Consumidors ecològics; Instruments de marquèting; Model d'equacions estructurals; Compra ecològica; Marquèting ecològic

Subjects

339 - Trade. Commerce. International economic relations. World economy

Knowledge Area

Ciències Jurídiques, Econòmiques i Socials

Documents

00.LSB_PREVIO.pdf

125.3Kb

01.LSB_CAPITULO_1_INTRODUCCION.pdf

239.0Kb

02.LSB_CAPITULO_2.pdf

604.1Kb

03.LSB_CAPITULO_3.pdf

471.0Kb

04.LSB_CAPITULO_4.pdf

398.3Kb

05.LSB_CAPITULO_5.pdf

798.2Kb

06.LSB_CAPITULO_6.pdf

374.9Kb

07.LSB_CAPITULO_7.pdf

686.6Kb

08.LSB_CAPITULO_8.pdf

404.2Kb

09.LSB_CAPITULO_9.pdf

627.7Kb

10.LSB_CAPITULO_10.pdf

214.0Kb

11.LSB_BIBLIO_PUB_ANEXOS.pdf

1.745Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)