Aprendizaje cooperativo a través de actividades presenciales y tecnológicas para mejorar la competencia de trabajo en equipo en la universidad: estudio de caso

dc.contributor
Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author
Archondo Ormachea, Adela Susana
dc.date.accessioned
2014-07-01T10:02:17Z
dc.date.available
2014-07-01T10:02:17Z
dc.date.issued
2014-01-22
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/145764
dc.description.abstract
Para vivir y desarrollarse en el siglo XXI es importante aprender y desarrollar la competencia de trabajo en equipo, que puede ser enseñada, mejorada y fortalecida a través de diversas metodologías y estrategias, como el aprendizaje cooperativo. En la investigación analizamos el aprendizaje cooperativo, las actividades presenciales y tecnológicas utilizadas y la evolución de la competencia de trabajo en equipo que se desarrolla en un caso de estudio en la universidad. Los estudiantes perciben que han mejorado la competencia de trabajo en equipo de la teoría a la práctica, es por tanto un aprendizaje consciente. La concepción, el desarrollo y la evaluación de las clases realizada por las profesoras favorecen el aprendizaje cooperativo de la competencia de trabajo en equipo. La mayoría de los recursos, las herramientas y las actividades utilizadas por las formadoras muestran la presencia de las dimensiones del aprendizaje cooperativo de dicha competencia.
spa
dc.description.abstract
Per viure i desenvolupar-se al segle XXI caracteritzat per ser altament tecnològic, i cada vegada més participatiu és important aprendre i desenvolupar les competències transversals. Una de les competències clau que més es relaciona amb la Web 2.0 i 3.0 és el treball en equip, que pot ser ensenyada i enfortida a través de diverses metodologies i estratègies, com l'aprenentatge cooperatiu. La investigació pretén des d'un estudi de cas en l'àmbit universitari observar les habilitats socials, i la competència de treball en equip inicial, i la seva evolució a partir de l'aplicació de l'estratègia d'aprenentatge cooperatiu. La concepció, el desenvolupament i l'avaluació de les classes realitzada per les professores afavoreixen l'aprenentatge cooperatiu de la competència de treball en equip. La majoria dels recursos, les eines i les activitats utilitzades pels formadors mostren la presència de les dimensions de l'aprenentatge cooperatiu d'aquesta competència.
cat
dc.description.abstract
Dans un XXIème siècle, il est important d'apprendre et de développer la compétence de travail en équipe qui peut être enseignée, améliorée et renforcée par diverses méthodes et stratégies, telles que l'apprentissage coopératif. Nous analysons l'apprentissage coopératif, les activités utilisées dans la classe et hors de la classe (TIC) et, la compétence de travail en équipe qui se déroule dans un cas d’étude à l’université. L’approche méthodologie c’est progressif, nous a permis d’améliorer les outils en raison de ces résultats initiaux et de processus. Les étudiants perçoivent qu'ils ont amélioré leur compétence de travail en équipe, dans la théorie et la pratique. La conception, le développement et l'évaluation des séances favorisent l'apprentissage coopératif de la compétence de travail en équipe. La plupart des ressources, des outils et des activités utilisés par les enseignants montrent la présence des dimensions d'apprentissage coopératif de la compétence de travail en équipe.
fra
dc.description.abstract
To live and grow in the XXI century is important to learn and develop competence in teamwork, that can be taught, improved and strengthened through various methodologies and strategies such as cooperative learning. The research analyzed the cooperative learning, classroom activities and technology used and the development of competition teamwork that develops in a case study at the university. Students perceive that competition has improved teamwork from theory to practice, it is therefore a conscious learning. The design, development and evaluation of classes by teachers encourage cooperative learning competition teamwork. Most of the resources, tools and activities used by trainers show the presence of the dimensions of cooperative learning that power.
eng
dc.format.extent
380 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Rovira i Virgili
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Tecnologia Educativa
dc.subject
Interacción de grupos
dc.subject
Procesos de grupos
dc.subject
Liderazgo
dc.subject
Teoría de Roles
dc.subject
Sociología del Trabajo
dc.subject
Sociología de la Educación
dc.subject
Sociología Educativa
dc.subject
Evaluación de Alumnos
dc.subject
Métodos pedagógicos
dc.subject
Métodos Educativos
dc.title
Aprendizaje cooperativo a través de actividades presenciales y tecnológicas para mejorar la competencia de trabajo en equipo en la universidad: estudio de caso
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
159.9
cat
dc.subject.udc
316
cat
dc.subject.udc
331
cat
dc.subject.udc
378
cat
dc.contributor.authoremail
susana.archondo@yahoo.fr
dc.contributor.director
Barrios Arós, Rosario
dc.contributor.codirector
Iranzo García, Maria Pilar
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
T 969-2014


Documents

TESI.pdf

9.882Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)