Análisis de la cartografía web turística y su papel en la promoción oficial de destinos. El caso de las 50 ciudades "top destinations"

Autor/a

Tujaka, Dorota Ana

Director/a

Pérez Albert, Yolanda

Fecha de defensa

2013-07-02

Depósito Legal

T 954-2014

Páginas

756 p.



Departamento/Instituto

Universitat Rovira i Virgili. Departament de Geografia

Resumen

La presente tesis analiza el uso de la cartografía turística como instrumento del web marketing oficial de destinos, centrándose en los mapas interactivos como interfaces de acceso a la información y, también, imágenes gráficas únicas que introducen la idea de unidad territorial y colaboran en la proyección de la imagen e identidad/marca del destino. Se aplican tres enfoques: de los usuarios, de los gestores de las webs oficiales de promoción y de los académicos. Se elabora el modelo de calidad para los mapas turísticos en Internet junto con el inventario de características detalladas que garantizan su adecuación al sector. Se desarrolla un método sistemático para evaluar la calidad de la cartografía web turística (MEMTI) con el fin de proveer las Organizaciones de Marketing de Destinos (OMDs) con un instrumento práctico. Se analiza una muestra de 50 mapas oficiales de las ciudades “Top Destinos” detectando el gran potencial de mejora.


La present tesi analitza l'ús de la cartografia turística com a instrument del web màrqueting oficial de destinacions, centrant-se en els mapes interactius com a interfícies d'accés a la informació i, també, imatges gràfiques úniques que introdueixen la idea d'unitat territorial i col•laboren en la projecció de la imatge i identitat/marca de la destinació. S'apliquen tres enfocaments: dels usuaris, dels gestors de les webs oficials de promoció i dels acadèmics. S'elabora el model de qualitat per als mapes turístics en Internet juntament amb l'inventari de característiques detallades que garanteixen la seva adequació al sector. Es desenvolupa un mètode sistemàtic per avaluar la qualitat de la cartografia web turística (MEMTI) amb la finalitat de proveir les Organitzacions de Màrqueting de Destinacions (OMDs) amb un instrument pràctic. S'analitza una mostra de 50 mapes oficials de les ciutats “Top Destinacions” detectant el gran potencial de millora.


This thesis analyses the use of tourist mapping as a tool of destination official web marketing, focusing on interactive maps as interfaces with information access as well as unique graphic images that introduce the idea of territorial unity and collaborate in promoting the image and identity/brand of the destination. Three approaches are applied: that of the users, of the web marketing managers, and of the academics. Quality model for online tourist maps along with detailed features inventory are elaborated to ensure their suitability to the sector. A systematic method for evaluating the quality of tourist web mapping (MEMTI) is developed in order to provide the Destination Marketing Organizations (DMOs) with a practical tool. A sample of 50 official maps of "Top Destination" cities is analyzed and the great potential for improvement is detected.

Palabras clave

cartografía turística; Web marketing; Promoción web turística; mapas turísticos; información online

Materias

339 - Comercio. Relaciones económicas internacionales. Economía mundial. Marketing; 379.8 - Tiempo libre; 517 - Análisis; 91 - Geografía. Viajes

Documentos

Tesis doctoral Dorota Tujaka.pdf

42.14Mb

 

Derechos

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)