Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals: Envíos recientes
Mostrando ítems 61-80 de 127
L’ús de les controvèrsies sociocientífiques per promoure la competència científica a l’educació secundària: el cas de la medicalització i el TDA-H
Domènech Calvet, Ana Mª (Fecha de defensa: 2014-09-26)
La tesi L’ús de les controvèrsies sociocientífiques per promoure la competència científica a l’educació secundària: el cas de la medicalització i el TDA-H té la finalitat principal de descriure, analitzar i interpretar el ...
Les dificultats dels estudiants de secundària en la lectura d’imatges científiques representades en simulacions de física
López Simó, Víctor (Fecha de defensa: 2014-03-14)
En aquesta tesi doctoral hem investigat com els estudiants llegeixen i interpreten les representacions visuals que apareixen en dues simulacions educatives de física. Una d’aquestes simulacions pretén explicar als estudiants ...
Actitudes del docente de matemáticas de enseñanza secundaria (ESO y Bachillerato) en la relación docente–estudiante: Un estudio mediante el grupo de discusión, sobre metaconsciencia actitudinal de los docentes de matemática de ESO-Bachillerato en su práctica docente
Alpízar Roldán, Miguel Ángel (Fecha de defensa: 2014-02-28)
La memoria resume un largo proceso de investigación sobre las actitudes que docentes de matemática de Enseñanza Secundaria (ESO y Bachillerato) asumen durante sus clases, qué consciencia-metaconsciencia tienen de ellas y ...
Anàlisi del desenvolupament d’un procés d’innovació sobre l’enfocament didàctic d’un museu de ciència
Soler Artiga, Marta (Fecha de defensa: 2013-11-29)
L’elaboració d’un enfocament didàctic complex per a museus, així com la descripció i l’anàlisi del procés d’innovació seguit per conceptualitzar-lo i caracteritzar-lo, serà el punt central d’aquesta recerca. Aquest procés ...
Mediación tecnológica en la enseñanza y el aprendizaje de Geometría con grupos de riesgo: Estudio múltiple de casos
Arnal Bailera, Alberto (Fecha de defensa: 2013-12-13)
Este trabajo de Tesis Doctoral estudia aspectos de mediación tecnológica en la enseñanza y el aprendizaje de Geometría con grupos de alumnos en situación de riesgo social; esto se hace fundamentalmente a través de un estudio ...
La influència de l’ús de jocs d’estratègia en l’aprenentatge de la resolució de problemes de matemàtiques a l’educació secundària
Navarro Farré, Anna (Fecha de defensa: 2013-07-12)
El present treball estudia les influències de l’ús dels jocs d’estratègia en l’aprenentatge de la resolució de problemes de matemàtiques a l’educació secundària. En concret s’analitza si hi ha evidències de canvis en la ...
Visión del profesorado sobre la implementación de una nueva asignatura: Ciencias para el mundo contemporáneo
Pipitone, María Carolina (Fecha de defensa: 2013-02-08)
En esta tesis doctoral se realiza un análisis de la visión del profesorado en relación a la implementación de la asignatura Ciencias para el mundo contemporáneo. El objetivo es la caracterización de ésta nueva asignatura, ...
Analisi del procés de realització i tutorització dels treballs d'investigació a secundària: propostes didàctiques per millorar la competència en recerca de l'alumnat
Menoyo Díaz, M. Pilar (Fecha de defensa: 2013-06-21)
El present treball tracta de mostrar, descriure i analitzar aspectes que el professorat hauríem de tenir present en ensenyar l’alumnat de secundària a aplicar processos d’investigació, des de com comptar amb la seva ...
Desenvolupament iteratiu d’una seqüència d’ensenyament i aprenentatge sobre Propietats Acústiques dels Materials
Hernández Rodríguez, María Isabel (Fecha de defensa: 2012-07-30)
La present tesi doctoral explora diversos aspectes del procés de desenvolupament iteratiu d’una seqüència per a l’ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials. Les diferents publicacions que formen ...
Mathematical learning and language use: Perspectives from bilingual students in a context of problem solving
Reverter Sabaté, Francesc (Fecha de defensa: 2012-12-17)
The migrant movements throughout the world and the politics around language diversity in many countries have promoted an increasing presence of multilingualism in the mathematics classrooms. There are students who face ...
Feedback, confiança matemàtica i aprenentatge matemàtic en un entorn d’aprenentatge en línia
Escudero Viladoms, Núria (Fecha de defensa: 2013-02-01)
La pregunta principal d’aquesta recerca és com es relacionen la confiança matemàtica, l’aprenentatge matemàtic i l’efecte del feedback en un context d’aprenentatge de matemàtiques en línia. Aquesta recerca s’emmarca en ...
Aproximació als fonaments epistemològics i psicològics per al disseny i aplicació d'una seqüència de ciències a l'ESO
Aliberas Maymí, Joan (Fecha de defensa: 2012-12-19)
Partint d’un marc teòric constituït pel model d’activitat científica escolar de M. Izquierdo i del model ONEPSI de R. Gutiérrez hem analitzat una seqüència didàctica per a l’ensenyament obligatori i una conversa sobre una ...
Estrategias de resolución geométrica por Insight Un estudio exploratorio
Sánchez López, Francisco (Fecha de defensa: 2013-06-10)
Esta investigación se centra en estudiar como unos adolescentes resuelven problemas geométricos que pueden solucionarse por insight y como explicitan su propia vivencia. El trabajo se inició al considerar: • La creatividad ...
Contribución al estudio de la enseñanza y del aprendizaje de las isometrías mediante discusiones en gran grupo con el uso de tecnología
Morera Úbeda, Laura (Fecha de defensa: 2013-04-24)
Este trabajo de tesis doctoral contribuye al estudio de la enseñanza y aprendizaje de las isometrías mediante discusiones en gran grupo con tecnología. Para dar respuesta a cómo potenciar las relaciones entre enseñanza y ...
La construcción del modelo ser vivo por alumnos de primaria: Una propuesta de análisis basada en una progresión de aprendizaje
Mayerhofer de Brito Silva, Natasha (Fecha de defensa: 2012-11-05)
Esta investigación se enmarca en una de las principales líneas que en la actualidad movilizan las reflexiones en la didáctica de las ciencias: la influencia del uso de modelos en el desarrollo del conocimiento científico ...
Caracterización y evolución de los modelos de enseñanza de la argumentación en clase de ciencias en la educación primaria
Ruiz Ortega, Francisco Javier (Fecha de defensa: 2012-10-29)
La investigación: Caracterización y evolución de los modelos de enseñanza de la argumentación en clase de ciencias en la educación primaria, participaron cinco docentes de Educación Primaria de la institución educativa “Fe ...
Exploració dels models explicatius sobre mobilitat des de la perspectiva de la complexitat. El cas d’un grup d’alumnes d’Andorra
Fonolleda Riberaygua, Marta (Fecha de defensa: 2012-01-27)
Aquesta recerca pretén descriure els models explicatius al voltant del fenomen de la mobilitat urbana a Andorra per tal de tenir dades que puguin orientar el disseny d’activitats educatives que abordin la mobilitat des de ...
Coneixements i creences sobre la resolució de problemes dels professors i estudiants de professor d’educació primària i secundària: Un estudi sobre la continuïtat en l’ensenyament de les matemàtiques
Giné de Lera, Cèlia (Fecha de defensa: 2012-09-26)
És una creença generalitzada del professorat –i avalada també per les investigacions actuals– que tant la relació de l’alumnat amb la matemàtica com l’evolució de la seva competència en aquesta matèria canvien en general ...
Identificación de los indicios de calidad en la transición de los libros de texto de papel hacia los libros digitales: El caso de las Ondas
Hernández Silva, Carla Viviana (Fecha de defensa: 2011-10-13)
La investigación tiene por objetivo identificar las formas que los libros de texto, tanto tradicionales como digitales, utilizan para enseñar el contenido “Ondas” en Secundaria, desde un punto de vista semiótico, retórico ...
L’emergència del diàleg disciplinar com a oportunitat per incorporar la complexitat en l’educació científica
Calafell Subirà, Genina (Fecha de defensa: 2010-06-10)
La recerca planteja com a fenomen d'estudi la problemàtica associada a la hiperspecialització del coneixement en disciplines i pretén reflexionar entorn a la diversitat de modalitats de relació entre disciplines. Des ...