Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals: Enviaments recents
Ara mostrant els elements 41-60 de 127
La modelització d’una conca hidrogeològica a través d’activitats pràctiques
Nebot Castelló, Mª Roser (Data de defensa: 2016-02-04)
La tesi Modelització d’una conca hidrogeològica a través de treballs pràctics té la finalitat d’analitzar la potencialitat d’un seguit d’activitats en què la teoria i la pràctica es treballen conjuntament en la modelització ...
Análisis y características del potencial cognitivo de producciones escolares matemáticas con alumnos de 11-14 años
Lopes, Antonio José (Data de defensa: 2016-01-29)
Este trabajo de tesis doctoral “Análisis y características del potencial cognitivo de producciones escolares matemáticas con alumnos de 11 a 14 años” contribuye al anàlisis de un ambiente especial de enseñanza y aprendizaje ...
La construcció discursiva de la competència ecociutadana a l'escola primària: la realització d'un disseny tecnològic col·laboratiu a l'hort escolar agroecològic
Rekondo Iparraguirre, Miren (Data de defensa: 2015-11-25)
La tesi doctoral La construcció discursiva de la competència ecociutadana a l'escola primària: la realització d'un disseny tecnològic col·laboratiu a l'hort escolar agroecològic té la finalitat d'explorar el desenvolupament ...
Anàlisi de l’explicació atòmica de la química escolar mitjançant una proposta didàctica basada en la Història de la Ciència
Libran Vicente, Antoni (Data de defensa: 2015-11-18)
És molt corrent veure a les classes de ciències que els alumnes tenen dificultats per comprendre el model atòmic que se’ls hi presenta. Aquest model atòmic, basant-nos en els llibres de text, presenta un àtom “físic” ...
L’aprenentatge de la trigonometria a l’ensenyament obligatori i al batxillerat
Costa Vilalta, M. Antònia (Data de defensa: 2015-10-30)
La recerca elaborada pertany a l’àmbit de la didàctica de les matemàtiques, en concret a l’aprenentatge de la trigonometria a l’ensenyament obligatori i al batxillerat. L’objectiu general d’aquesta investigació és realitzar ...
Contribucions de la contextualització de l'aprenentatge i la transferència del coneixement a l'educació química competencial
Marchán Carvajal, Iván (Data de defensa: 2015-11-20)
La tesi Contribucions de la contextualització de l'aprenentatge i la transferència del coneixement a l'educació química competencial té la finalitat de caracteritzar les metodologies que utilitzen contextos per aprendre ...
Enseñanza basada en resolución de problemas: distancia entre conocimiento teórico y saber común
Muñoz León, José Juan (Data de defensa: 2015-07-14)
En esta tesis se aborda el tema del pensamiento del profesorado acerca de la resolución de problemas entendida como estrategia didáctica. Se parte del supuesto de que el conocimiento del dominio teórico se transforma al ...
Fundamentación teórica y estudio de casos sobre el desarrollo de los huertos escolares con el referente de la agroecología
Llerena del Castillo, Germán (Data de defensa: 2015-09-14)
La tesi que presentem té per finalitat general desenvolupar les bases d'un nou camp educatiu, l'agroecologia escolar, a través de la seva fonamentació teòrica i la investigació sobre el desenvolupament pràctic d'una innovació ...
Textos reflexivos en redes internacionales de educación para el desarrollo sostenible: análisis del lenguaje evaluativo desde la teoría de la valoración
Sabio Collado, Esther (Data de defensa: 2015-07-24)
Aquesta recerca es situa en el context d'avaluació de les activitats d'una xarxa internacional d'Educació per al desenvolupament sostenible (EDS), la Xarxa Comenius SUPPORT, "Partnership and Participation for a Sustainable ...
Estimación de medida: el conocimiento didáctico del contenido de los maestros de primaria
Pizarro Contreras, Ruth Noemí (Data de defensa: 2015-09-17)
El año 2012 el currículo de matemática para la educación primaria chilena tuvo cambios sustanciales, una de estas variaciones es el ingreso de un nuevo eje curricular a la formación escolar: la medida, que trae consigo ...
Aspectos epistemológicos de la argumentación en el aula de matemáticas
Goizueta, Manuel (Data de defensa: 2015-07-02)
Este trabajo de tesis doctoral “Aspectos epistemológicos de la argumentación en el aula de matemáticas” se inscribe en el área de estudio de la argumentación en clase de matemáticas. En él se aborda la cuestión de ...
Dibuixant cartografies competencials. Un perfil competencial que afavoreix la innovació d’equips educatius en contextos de ciència
Banqué Martínez, Neus (Data de defensa: 2015-05-15)
La tesi doctoral Dibuixant cartografies competencials. Un perfil competencial que afavoreixi la innovació d’Equips educatius en contextos de ciència té la finalitat de proposar un marc de competències professionals per a ...
El pensament sistèmic com una aportació des de la complexitat per avançar en l’ambientalització curricular. El cas d'una proposta educativa per a treballar els vectors ambientals a l'educació secundària.
Gual Oliva, Marta (Data de defensa: 2015-05-14)
Aquesta investigació se situa en el marc dels processos d’ambientalització curricular dels programes educatius entesos com processos de canvi de les representacions sobre les causes, efectes i solucions dels fenòmens i per ...
El conocimiento del profesor de matemáticas en la práctica: enseñanza de la proporcionalidad
Torres Martín, Eugenia (Data de defensa: 2015-04-27)
Esta tesis doctoral se enmarca en el ámbito de la didáctica de las Matemáticas, concretamente en la línea de investigación sobre el análisis de la práctica docente del profesor de Matemáticas en el aula. Tiene como objetivo ...
La práctica de la enseñanza de las matemáticas a través de las situaciones de contingencia
Zamorano Vargas, Alicia (Data de defensa: 2015-03-04)
Esta tesis es un estudio del ámbito de la didáctica de las matemáticas que se inscribe en la línea de investigación sobre el análisis de la práctica docente del profesorado de matemáticas, una línea de investigación relevante ...
Sobre les estratègies de resolució de problemes d'estimació de magnituds no abastables
Albarracín Gordo, Lluís (Data de defensa: 2011-02-14)
Pendents resums
Trabajo en pareja y construcción de conocimiento matemático en un aula de matemáticas de sexto de primaria
Manrique Ortega, Ana María (Data de defensa: 2015-01-19)
El treball de tesis doctoral Treball en parella i construcció de coneixement matemàtic a l’aula de matemàtiques de sisè de primària constitueix una aportació a la investigació en Educació Matemàtica emmarcada en les teories ...
Educació científica en comunitat des d’un enfocament sociocultural L’hort escolar com a entorn d’aprenentatge per incloure les famílies
Amat i Vinyoles, Arnau (Data de defensa: 2014-11-12)
La tesi doctoral Educació científica en comunitat des d’un enfocament sociocultural. L’hort escolar com a entorn d’aprenentatge per incloure les famílies té la finalitat de descriure i interpretar el cas d’una petita escola ...
Impacto de la interacción en grupo en la construcción de argumentación colectiva en clase de matemáticas
Chico, Judit (Data de defensa: 2014-06-30)
El trabajo de tesis doctoral ‘Impacto de la interacción en grupo en la construcción de argumentación colectiva en clase de matemáticas’ constituye una aportación a la investigación en Educación Matemática enmarcada en el ...
La lectura crítica a la classe de ciències: propostes, dificultats i perfils lectors
Oliveras Prat, Begonya (Data de defensa: 2014-06-13)
La tesi La lectura crítica a la classe de ciències: propostes, dificultats i perfils lectors estudia les dificultats que té l’alumnat per analitzar críticament la informació que llegeix i com, a través del disseny d’activitats ...