Ara mostrant els elements 97-116 de 130

    Les dificultats dels estudiants de secundària en la lectura d’imatges científiques representades en simulacions de física 

    López Simó, Víctor (Data de defensa: 2014-03-14)

    En aquesta tesi doctoral hem investigat com els estudiants llegeixen i interpreten les representacions visuals que apareixen en dues simulacions educatives de física. Una d’aquestes simulacions pretén explicar als estudiants ...

    Les preguntes en l'aprenentatge de les ciències. Anàlisi de les preguntes dels alumnes en les activitats de la unitat didàctica "El cicle de l'aigua" 

    Roca Tort, Montserrat (Data de defensa: 2008-02-08)

    L'objectiu de la tesi ha estat aprofundir en el paper de les preguntes en l'ensenyament aprenentatge de les ciències, per això s'han plantejat les següents preguntes: <br/>a. Què han dit i diuen els experts sobre les ...

    Los modelos de conocimiento científico escolar de un grupo de maestras de educación infantil: un punto de partida para la construcción de "islotes interdisciplinarios de racionalidad" y "razonabilidad" sobre la alimentación humana 

    Bahamonde, Nora (Data de defensa: 2007-07-05)

    Este trabajo recoge las actividades realizadas para investigar los modelos de conocimiento científico escolar de un grupo de maestras de educación infantil sobre la alimentación humana. Se trata de una investigación ...

    Los procesos interactivos como medio de formación de profesores de matemáticas en un ambiente virtual 

    Nava Casarrubias, Atanacio (Data de defensa: 2009-12-16)

    Se muestra el resultado de una investigación, analizamos un proceso interactivo entre profesores de matemáticas en un ambiente virtual, los profesores desarrollaron un conjunto de tareas de forma colectiva, entre las que ...

    L’aprenentatge de la trigonometria a l’ensenyament obligatori i al batxillerat 

    Costa Vilalta, M. Antònia (Data de defensa: 2015-10-30)

    La recerca elaborada pertany a l’àmbit de la didàctica de les matemàtiques, en concret a l’aprenentatge de la trigonometria a l’ensenyament obligatori i al batxillerat. L’objectiu general d’aquesta investigació és realitzar ...

    L’emergència del diàleg disciplinar com a oportunitat per incorporar la complexitat en l’educació científica 

    Calafell Subirà, Genina (Data de defensa: 2010-06-10)

    La recerca planteja com a fenomen d'estudi la problemàtica associada a la hiperspecialització del coneixement en disciplines i pretén reflexionar entorn a la diversitat de modalitats de relació entre disciplines. Des ...

    L’ús de les controvèrsies sociocientífiques per promoure la competència científica a l’educació secundària: el cas de la medicalització i el TDA-H 

    Domènech Calvet, Ana Mª (Data de defensa: 2014-09-26)

    La tesi L’ús de les controvèrsies sociocientífiques per promoure la competència científica a l’educació secundària: el cas de la medicalització i el TDA-H té la finalitat principal de descriure, analitzar i interpretar el ...

    Matemàtiques i realitat: les competències en el treball de la mesura a l’ESO 

    López Beltran, Mireia (Data de defensa: 2010-11-19)

    La present tesi doctoral té com a objectiu aportar una reflexió teòrica així com el corresponent disseny, implementació i avaluació d’una unitat didàctica en termes de competències sobre el treball de la mesura a l’ESO ...

    Mathematical learning and language use: Perspectives from bilingual students in a context of problem solving 

    Reverter Sabaté, Francesc (Data de defensa: 2012-12-17)

    The migrant movements throughout the world and the politics around language diversity in many countries have promoted an increasing presence of multilingualism in the mathematics classrooms. There are students who face ...

    Mediación tecnológica en la enseñanza y el aprendizaje de Geometría con grupos de riesgo: Estudio múltiple de casos 

    Arnal Bailera, Alberto (Data de defensa: 2013-12-13)

    Este trabajo de Tesis Doctoral estudia aspectos de mediación tecnológica en la enseñanza y el aprendizaje de Geometría con grupos de alumnos en situación de riesgo social; esto se hace fundamentalmente a través de un estudio ...

    Modelització i models en la formació inicial de mestres de primària des de la perspectiva de la pràctica científica 

    Garrido Espeja, Anna (Data de defensa: 2016-11-04)

    Des del recent marc de pràctiques científiques es vol promoure un ensenyament de les ciències on els estudiants participin d'una Activitat Científica Escolar (ACE) anàloga a la de la ciència. Des d’aquesta perspectiva es ...

    Obstacles en l'aprenentatge matemàtic: la diversitat d'interpretacions de la norma 

    Planas, Núria (Planas i Raig) (Data de defensa: 2001-07-20)

    La recerca que presentem, Obstacles comunicatius en l'aprenentatge matemàtic: la diversitat d'interpretacions de la norma, es desenvolupa en aules amb grups culturals de risc i pretén contribuir a l'estudi de les oportunitats ...

    Parlar per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat: Anàlisi del discurs avaluatiu de mestres i educadors/es ambientals en contextos dialògics. 

    Grau Roca, Pere (Data de defensa: 2016-09-27)

    En aquesta recerca s’analitza el discurs avaluatiu de mestres i educadors ambientals en contextos dialògics, així com la seva funcionalitat a l’hora de provocar canvis en activitats d’Educació per a la Sostenibilitat que ...

    El pensament sistèmic com una aportació des de la complexitat per avançar en l’ambientalització curricular. El cas d'una proposta educativa per a treballar els vectors ambientals a l'educació secundària. 

    Gual Oliva, Marta (Data de defensa: 2015-05-14)

    Aquesta investigació se situa en el marc dels processos d’ambientalització curricular dels programes educatius entesos com processos de canvi de les representacions sobre les causes, efectes i solucions dels fenòmens i per ...

    Perfils d'activitat científica escolar en les planificacions d'estudiants de mestre d'educació primària. Canvis i continuïtats 

    Martí Feixas, Jordi (Data de defensa: 2016-02-03)

    La tesi doctoral Perfils d’activitat científica escolar en les planificacions d’estudiants de mestre d’Educació Primària: Canvis i continuïtats té la finalitat de descriure i analitzar l’evolució temporal dels perfils ...

    La práctica de la enseñanza de las matemáticas a través de las situaciones de contingencia 

    Zamorano Vargas, Alicia (Data de defensa: 2015-03-04)

    Esta tesis es un estudio del ámbito de la didáctica de las matemáticas que se inscribe en la línea de investigación sobre el análisis de la práctica docente del profesorado de matemáticas, una línea de investigación relevante ...

    Procés de disseny d’escenaris didàctics per a l’ambientalització curricular en l’educació obligatòria 

    Francàs Forcada, Queralt (Data de defensa: 2017-09-12)

    La tesi doctoral “Procés de disseny d'escenaris didàctics per a l'ambientalització curricular en l'educació obligatòria” pretén contribuir a la incorporació de l'educació pel desenvolupament sostenible en el context ...

    Propuesta de un modelo de formador ambientalizado del profesorado 

    Missiacos Cárdenas, Sonia A. (Data de defensa: 2017-06-27)

    Durante los últimos 15 años se ha puesto en tela de juicio la calidad del sistema educativo escolar de Chile y Latinoamérica, debido a que sus estudiantes no dominan los contenidos ni las competencias mínimas de las pruebas ...

    «Puc tocar?» Anàlisi d’una proposta educativa del Museu de Ciències Naturals de Barcelona per a infants de 2 a 6 anys 

    Pedreira Álvarez, Montserrat (Data de defensa: 2016-06-01)

    Aquesta recerca analitza la proposta educativa «Puc tocar?», que el Museu de Ciències Naturals de Barcelona ofereix per a grups escolars de 2 a 6 anys, per tal d’identificar- ne el valor i les aportacions com a vivència ...

    Què i com ensenyar en Educació Ambiental des de la complexitat: aportacions teòriques, instrumentals i didàctiques en el cas del Camp d’Aprenentatge del Delta de l'Ebre 

    Fabregat Arimon, Marc (Data de defensa: 2016-02-05)

    La tesi doctoral Què i com ensenyar en Educació Ambiental des de la complexitat: aportacions teòriques, instrumentals i didàctiques en el cas del Camp d’Aprenentatge del Delta del Ebre té per finalitat contribuir a la ...