Actituds envers la lectura: un model d'anàlisi a 1'Educació Primaria, Les

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa
dc.contributor.author
Rajadell, Núria
dc.date.accessioned
2011-04-12T13:30:00Z
dc.date.available
2010-02-09
dc.date.issued
1990-04-25
dc.date.submitted
2010-02-09
dc.identifier.isbn
9788469307366
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0209110-105425
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/1365
dc.description.abstract
Aquesta tesi doctoral consta de cinc capítols, una introducció general, la bibliografia i un annex. A l'introducció general, fem una justificació de l'importància del tema triat, centrada en els tres aspectes següents: actualitat, interès didàctic i el seu estudi sobre un enfoc realista. <br/><br/>El primer capítol es diu "Les Actituds" i comprèn els següents apartats:<br/><br/>(1.1) Aprofundim en el <i>Concepte</i> a travès de diferents facetes. Es fa una anàlisi minuciosa del que aporten diversos autors i per últim donem la nostra definició personal, i que seria "Predisposició de l'individu per a respondre devant estímuls". Presentem les caractrerístiques més destacades i fem èmfasi en els seus components: afectiu, cognoscitiu i comportamental. Presentem una mostra de les seves quatre funcions i fem una reflexió entorn el problema de la classificació, amb la proposta d'un model senzill. Per últim, contrastem aquest Concepte amb d'altres que sovint han estat motiu de confusions. <br/><br/>(1.2) Analitzem els diferents aspectes que intervenen per a la <i>Formació</i> (o no) <i>d'una actitud</i>. <br/><br/>(1.3) De manera paral.lela tractem el <i>Canvi d'actitud</i>, aprofundint en tots aquells elements influents i esbrinant les "Teories de la Consistència Cognitiva", que pretenen explicar aques canvi. <br/><br/>(1.4) Com que la <i>Relació entre Actitud i Conducta</i> és un tema de gran actualitat, aquest apartat vé dedicat a mostrar les tendències existents en el decurs de l'història, els factors més influents i els models presentats per diversos autors amb els quals pretenen explicar aquesta relació.<br/><br/>(1.5) Un dels aspectes més polèmics ha estat i és el <i>Mesurament</i> de les actituds. En el present apartat s'expliciten els motius fonamentals d'aquesta problemàtica així com els diferents tipus de mesures existents. <br/><br/>El Capítol Segon du com a títol "Les actituds i la lectura", i podriem dir que forma el nucli teòric de l'investigació. Un cop feta una presentación molt general sobre el camp de la lectura (concepte, elements i línies de recerca), es presenta una recopilació de materials d'arreu del món sobre el tema de <i> les actituds i la lectura</i>, tot i considerant que es tracta d'una matèria que es va començar a estudiar en una data relativament recent. (1978). També s'analitzen els factors que hi intervenen: la família, l'escola, l'ambient i el nen. <br/><br/>El Capítol Tercer inclou el material d'investigació i la metodologia utilitzada. Prenent com a base una mostra d'infants de 5è. d'Educació General Bàsica (EGB) de les escoles de Sant Feliu del Llobregat (Barcelona), es presenta la instrumentació utilitzada per la recerca i quines són les variables que s'han tingut en consideració. <br/><br/>El Capítol Quart comenta d'una manera àmplia els resultats obtinguts com a resultat de la recerca. Se'n fa una anàlisi descriptiva (barems, fiabilitat i validesa dels inventaris, proves de normalitat, associació i correlación, proves de contrast.) i també una anàlisi cualitativa a nivell d'estudi del contingut de frases ofertes, mitjançant el SPAD. <br/><br/>Per últim, el Capítol Cinquè inclou les conclusions més rellevants a nivell teòric i experimental, a més d'assenyalar quines són les noves línies de recerca que s'obren en aquest tema.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Ensenyament General Bàsic (EGB)
dc.subject
Ensenyament primari
dc.subject
Lectura
dc.subject
Llibres i lectures per a infants
dc.subject.other
Ciències de l'Educació
dc.title
Actituds envers la lectura: un model d'anàlisi a 1'Educació Primaria, Les
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
371
cat
dc.contributor.authoremail
nrajadell@ub.edu
dc.contributor.director
Pla i Molins, Maria
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.15476-2010


Documents

01.NRP_1de10.pdf

9.189Mb PDF

02.NRP_2de10.pdf

9.233Mb PDF

03.NRP_3de10.pdf

10.27Mb PDF

04.NRP_4de10.pdf

8.663Mb PDF

05.NRP_5de10.pdf

3.216Mb PDF

06.NRP_6de10.pdf

7.132Mb PDF

07.NRP_7de10.pdf

9.908Mb PDF

08.NRP_8de10.pdf

6.684Mb PDF

09.NRP_9de10.pdf

9.775Mb PDF

10.NRP_10de10.pdf

9.084Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)