Departament d'Economia i Empresa: Enviaments recents
Ara mostrant els elements 1-20 de 23
El impacto de la inteligencia artificial en el marketing de contenidos y el comportamiento del consumidor
Gilardini Ricci, Pablo (Data de defensa: 2025-09-16)
Aquesta tesi doctoral analitza l’impacte de la Intel·ligència Artificial Generativa (IAG) en el màrqueting de contingut i el comportament del consumidor. A través d’un enfocament mixt (entrevistes qualitatives i estudis ...
Factors de resiliència de la cadena de subministrament agroalimentària en el context de la pandèmia mundial de la COVID19
Montanyà Vilalta, Oriol (Data de defensa: 2025-03-05)
Les cadenes de subministrament agroalimentàries han demostrat un grau de resiliència molt elevat, tant en la crisi sanitària de la COVID-19 com en posteriors disrupcions de caràcter geopolític i mediambiental. En aquest ...
Identificació de senyals d’alerta de manipulació comptable amb més poder predictiu a través de Random Forest
Lloret Millan, Pilar (Data de defensa: 2025-02-12)
La tesi analitza la manipulació comptable, un fenomen que afecta la transparència financera i pot tenir greus conseqüències econòmiques. Utilitzant metodologies estadístiques com Random Forest, s’identifiquen els senyals ...
La simulación como metodología formativa para desarrollar la empatía en los equipos de sala en la restauración
Blancafort Masriera, Luís María (Data de defensa: 2024-07-17)
La competència “empatia” és clau per la satisfacció dels clients en la restauració i, conseqüentment, per la sostenibilitat econòmica dels negocis. La finalitat de la investigació és explorar i aportar coneixement sobre ...
Anàlisi de la sostenibilitat de les piscines: Metodologia pel seguiment i l'avaluació de l'impacte ambiental de les piscines de la Costa Brava
Gómez Guillén, Juan José (Data de defensa: 2024-05-24)
La investigació recull una part exploratòria que examina el sector hoteler de Catalunya, especialment a la zona de la Costa Brava, analitzant els indicadors ambientals més importants que comunica el sector hoteler a nivell ...
Liderazgo y climas éticos: una nueva visión sobre su impacto en la creatividad individual
Santiago Torner, Carlos (Data de defensa: 2024-05-08)
Partiendo del objetivo general de esta investigación que era comprender de qué forma un estilo de liderazgo y unos climas éticos impactan sobre la creatividad individual, teniendo en cuenta la autonomía laboral, el compromiso ...
Anàlisi del comerç electrònic en el sector de l'alimentació a Catalunya
Tuneu Puig, Adrià (Data de defensa: 2024-02-07)
Aquesta tesi doctoral investiga el fenomen de la compra d'aliments en línia, conegut com a e-grocery, centrant-se en el seu impacte en el comportament del consumidor. L'objectiu d'aquesta investigació és examinar els factors ...
Un sistema de recomendación de gráficas estadísticas basado en las características de los datos
Millán Martínez, Pere (Data de defensa: 2023-02-24)
Estem immersos en una explosió de dades que fa necessari ampliar i millorar els mètodes que permeten extreure’n informació. Un dels primers processos per convertir les dades en informació es coneix com a EDA (o anàlisi ...
Customer experience: una mirada desde la perspectiva de la teoría de los recursos y capacidades dinámicas. Capacidades dinámicas necesarias para los empleados de contacto con la experiencia del cliente: propuesta de formación para su obtención
Cubo Pons, Sílvia (Data de defensa: 2022-07-01)
En un món globalitzat les empreses competeixen buscant una avantatge competitiu diferencial i l’experiencia del client o Customer Experience (CX) és una eina per obtenir-lo. Per això, la CX s'ha de considerar i gestionar ...
Contributions to research on Full-Range Leadership theory: The positive effects of Transformational Style in Multicultural and Multigenerational Teams
Valldeneu Rosell, Marc (Data de defensa: 2022-07-07)
Liderar un equip amb eficàcia és un factor molt important per a qualsevol líder o organització que vulgui aconseguir els seus objectius. La recerca de la tesi es va dur a terme per tal d’investigar i entendre la relació ...
Knowledge Biases in Supplier-Based Innovation Ecosystems
Arribas Ibar, Manel (Data de defensa: 2021-07-14)
Què tenen en comú els ecosistemes tan diferents basats en proveïdors dels anàlisis clínics, la moda de luxe i els vehicles elèctrics,? Al cap i a la fi, segons els nostres preconcepcions, aquests ecosistemes són monolítics, ...
Aplicacions de visualització d'informació georeferenciada
Lagonigro Bertran, Raymond (Data de defensa: 2021-02-16)
En un context on les eines de geolocalització són cada vegada més habituals, els sistemes de recopilació i difusió de dades estadístiques poden integrar noves eines per publicar informació georeferenciada amb una resolució ...
Cultura Organizacional: Una investigación psicométrica, predictiva y transcultural, en empresas españolas y lationoamericanas
Assens-Serra, Jordi (Data de defensa: 2018-12-19)
La cultura organizacional es un concepto muy relevante en investigación, sin embargo, se sabe poco acerca de qué variables pueden predecir la presencia de los diferentes tipos de cultura. En esta investigación hemos ...
Las Empresas hospitalarias españolas en el contexto Europeo : análisis de los estados financieros, comunicación y responsabilidad social
Creixans Tenas, Judit (Data de defensa: 2018-12-19)
La sanidad es uno de los pilares fundamentales de la gestión pública y debe ser uno de los objetivos principales de cualquier sociedad que quiera el progreso y el bienestar verdadero para sus ciudadanos. Sin embargo, en ...
Evaluating the impact of asynchronous telemedicine in the Catalan central region
Vidal Alaball, Josep (Data de defensa: 2018-11-23)
La utilització del servei de teledermatologia en lloc del servei de dermatologia presencial podria estalviar fins a 51.164 € l'any a la comarca del Bages. Això equival a un estalvi d'11,4 € per pacient atès. La majoria ...
Metodología de medición del valor económico para la empresa de sus seguidores en las Redes Sociales
Norte Sosa, José (Data de defensa: 2018-01-26)
Este trabajo propone una metodología para medir el valor económico que los seguidores aportan en las redes sociales a la empresa. Esto permitirá una evaluación de la participación de las audiencias digitales (clientes) ...
Open Innovation in SMEs
Hitchen, Emma L. (Data de defensa: 2017-09-14)
This thesis focuses on the use of open innovation in SMEs. Open innovation helps to explain how small firms with fewer resources are able to successfully compete against larger firms. This work begins with a literature ...
Sostenibilidad de un portafolio de soluciones en el sector de la industria del agua y su comunicación
Hurtado Jaramillo, Carlos H. (Data de defensa: 2017-09-15)
La industria del agua es un sector de gran importancia para alcanzar los objetivos de desarrollo sostenible a escala global; sin embargo, las crecientes exigencias en torno a su desempeño, la evolución del mercado y los ...
Las estructuras habitadas: Ideocultura y Praxis de la Innovación
Morente Pacheco, Francisco José (Data de defensa: 2017-07-27)
La innovación juega un rol central en la supervivencia de cualquier organización. Entre sus factores determinantes está la cultura organizacional, que moldea comportamientos y orienta los agentes hacia fines determinados. ...
Productividad, Eficiencia Técnica e Internacionalización del Sector Químico español 2007-2011
Miró Pérez, Albert-Pol (Data de defensa: 2017-03-01)
El objetivo principal de esta tesis doctoral viene determinado por el análisis de varios aspectos importantes de la realidad económica del sector químico español entre 2007-2011. Tal y como se puede comprobar, este período ...

