L’Aplicabilitat del Marketing de Serveis a la Gestió Universitària, un Model Metodològic d’Anàlisi Competitiu i Operatiu de Marketing per a Universitats

dc.contributor
Universitat Internacional de Catalunya. Departament d'Economia i Organització d'Empreses
dc.contributor.author
Comas Martínez, Josep
dc.date.accessioned
2013-02-07T12:26:44Z
dc.date.available
2013-02-07T12:26:44Z
dc.date.issued
2012-10-30
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/104112
dc.description.abstract
La tesi exposa com les Universitats es veuen immergides en una dinàmica d’assignació de recursos lligada al funcionament dels mercats. S’analitza el marketing de serveis com una eina de gestió aplicable a la universitat per poder donar resposta a les demandes del seu entorn socioeconòmic. Una extensa revisió de publicacions mostra regularitats en senyalar les mancances de gestió estratègica i operativa de marketing per a universitats. També es demostren coincidències en les línies generals d’actuació de les gestions de marketing universitari de més èxit. A partir de tots aquests elements es proposa un model metodològic de gestió i planificació de marketing per a universitats on interactuen unes variables de referència definides en tres camps. La segmentació de públics universitaris, els eixos i valors de posicionament de mercat i unes línies d’actuació estratègica. Finalment es fa una proposta d’ordenació del mix de marketing operatiu en 10P’s especialment dissenyat per a la complexitat organitzativa universitària
dc.description.abstract
This Thesis shows how Universities are engaged in a very competitive market place. Marketing services is analyzed as a possible tool for Universities to face this demanding socioeconomic environment. An extensive research of publications brings important information about the weakness of strategic marketing in higher education and on the other hand gives some evidences about how the more successful universities are using marketing management. Using all this information a general model of marketing management for universities is proposed. This model is formed with a general methodological steps to connect three main elements, segmentation, positioning and strategic guidelines. Finally a particular vision of marketing mix is proposed as well, a 10P’s mix especial for the complexity of higher education structure.
dc.description.abstract
La tesis expone como las Universidades se ven envueltas progresivamente en una dinámica de asignación de recursos a través de sistemas de mercado. Se analiza el marketing de servicios como herramienta para dar respuesta a las nuevas necesidades de su entorno socioeconómico. Una extensa revisión de publicaciones sobre el tema muestra regularidades al indicar graves fallos en la visión estratégica de las universidades y a su vez muestra experiencias de éxito recurrentes en algunas universidades punteras. A partir de todos los elementos concordantes se propone un modelo general de gestión de marketing para universidades. El modelo se basa en una metodología secuencial donde se relacionan tres elementos principales, una segmentación, unos ejes o valores de posicionamiento i unas líneas de actuación estratégica. El modelo se completa con una propuesta de marketing mix especial para universidades. Se propone en este caso una estructura de 10P’s de marketing para una mejor adaptación a la especialmente compleja organización universitaria.
dc.format.extent
405 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Internacional de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Màrqueting
dc.subject
Universitats
dc.subject
Segmentació
dc.subject
Posicionament
dc.subject
Mix Operatiu
dc.subject
Márketing
dc.subject
Segmentación
dc.subject
Posicionamiento
dc.subject
Mix Operativo
dc.subject
Marketing
dc.subject
Higher Education
dc.subject
Segmentation
dc.subject
Positioning
dc.subject
Marketing Mix
dc.subject
Universidades
dc.subject.other
Ciències Econòmiques i Socials
dc.title
L’Aplicabilitat del Marketing de Serveis a la Gestió Universitària, un Model Metodològic d’Anàlisi Competitiu i Operatiu de Marketing per a Universitats
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
378
dc.subject.udc
65
dc.contributor.authoremail
jcomasmartinez@gmail.com
dc.contributor.director
Bastons Prat, Miquel
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.31330-2012


Documentos

Tesi_Doctoral_Josep_Comas.pdf

1.387Mb PDF

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)