Determinación de la estructura del mercado y de las características del producto: Tres ensayos

dc.contributor
Universitat Jaume I. Departament d'Economia
dc.contributor.author
Barreda Tarrazona, Iván
dc.date.accessioned
2011-04-12T20:00:31Z
dc.date.available
2007-03-22
dc.date.issued
2001-04-02
dc.date.submitted
2007-03-22
dc.identifier.isbn
9788469052150
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0322107-132119
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/10359
dc.description.abstract
Esta tesis está organizada en tres ensayos de investigación que se pueden leer independientemente. En el primer ensayo estudiamos la actuación óptima de las autoridades de política de la competencia frente a distintos tipos de restricciones verticales en la distribución que pueden convenir a un fabricante monopolista. En el segundo ensayo, presentamos un modelo de diferenciación horizontal de producto de corte clásico y hacemos un estudio experimental sobre el mismo para contrastarlo. En el tercer ensayo, proponemos un modelo de competencia monopolística que permite estudiar la intervención pública optima en este tipo de mercados, considerando distintos pesos en la función de coste social, costes de entrada endógenos, inversión pública en infraestructuras, y regiones con distintas características.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
competencia monopólística
dc.subject
experimentos
dc.subject
diferenciación de producto
dc.subject
relaciones verticales
dc.subject.other
Fundamentos del Análisis Económico
dc.title
Determinación de la estructura del mercado y de las características del producto: Tres ensayos
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
33
cat
dc.contributor.authoremail
ivan.barreda@eco.uji.es
dc.contributor.director
Georgantzís, Nikolaos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
cat


Documents

barreda.pdf

626.2Kb PDF

This item appears in the following Collection(s)