2024-03-19T03:22:01Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/526452022-12-13T18:42:00Zcom_10803_253col_10803_279
La participació social dels adolescents en el context escolar i el seu benestar personal: estudi psicosocial d'una experiència participativa
Navarro, Dolors
Casas Aznar, Ferran
González Carrasco, Mònica
Capacitat d'agència
Capacity for agency
Capacidad de agencia
Participació social
Participación social
Social participation
Benestar personal
Personal well-being
Bienestar personal
Adolescència
Adolescents
Adolescentes
Context escolar
School
Contexto escolar
Empowerment
The aim of this research is to gain greater understanding of the psychosocial implications of adolescents’ social participation at school and how this relates to their personal well-being. We designed this research from the perspective of methodological pluralism, articulating quantitative and qualitative methodology. The data obtained allow us to identify key elements of the relationship between social participation and personal well-being in adolescents and led us to elaborate a theoretical model that explains how the relationship between social participation and personal well-being is concerned with three interrelating factors: (a) adolescents’ stance with regard to social participation, (b) their aspirations for change, and (c) the attitudes and expectations of key adults in the adolescents’ lives with regard to them and their social participation.
L’objectiu d’aquesta investigació és aprofundir en el coneixement de les implicacions psicosocials de la participació social dels adolescents en el context escolar, i de la seva relació amb el seu benestar personal. Hem dissenyat aquesta recerca des de la perspectiva del pluralisme metodològic, tot articulant metodologia quantitativa i qualitativa. Les dades obtingudes permeten identificar elements clau de la relació entre la participació social i el benestar personal en els nois i noies i ens han conduït a elaborar una proposta de model teòric explicatiu en el que la relació entre participació social i benestar personal té a veure amb la interrelació de tres factors: (a) el posicionament (autoassignació) de l’adolescent davant de la participació social, (b) les aspiracions de canvi que tingui el noi o noia i les actituds i (c) les expectatives dels adults del seu entorn sobre els adolescents i la seva participació social.
2011-12-21T12:43:57Z
2011-12-21T12:43:57Z
2011-12-21T12:43:57Z
2011-09-05
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://hdl.handle.net/10803/52645
Gi. 1555-2011
cat
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
info:eu-repo/semantics/openAccess
Universitat de Girona
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)