2024-03-29T00:49:06Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4580322017-12-14T13:13:17Zcom_10803_378col_10803_380
Violencia escolar en Chile : una aproximación no criminalizada
Gatica Chandía, Miguel,
Parra Rodríguez, Carmen, 1962-
El present estudi, analitza la percepció que experts i professionals que treballen en
contextos escolars posseeixen respecte el fenomen de la violència escolar, i els seus
sistemes de diagnòstics realitzades per l'Estat de Xile, a més dels programes i estratègies
d'intervenció en aquesta temàtica, ja sigui aquells coneguts, lliurats per l'Estat, i / o els usats
en la seva tasca diària, respecte a aquesta temàtica.
Amb aquestes dades anem a crear noves dimensions per al mesurament i l'abordatge de la
violència escolar, per tal d'incorporar una mirada no criminalitzada, que ens pugui
proporcionar evidències de la realitat Xilena. Els resultats s'aplicaran a l'exercici
professional, tant d'aquells facilitadors com obstaculitzadors de la tasca professional,
respecte a l'abordatge de les estratègies i eines per al seu diagnòstic, en un nivell
d'intervenció ja sigui individual, familiar i comunitari, considerant-se a la institució educativa com una comunitat, ja que és part d'un sistema, que ha de ser mirat i tractat com a tal.
El presente estudio, analiza la percepción que expertos y profesionales que trabajan en
contextos escolares poseen respecto el fenómeno de la violencia escolar, y sus
sistemas de diagnósticos realizadas por el Estado de Chile, además de los programas y
estrategias de intervención en esta temática, ya sea aquellos conocidos, entregados
por el Estado, y/o los usados en su labor diaria, respecto a esa temática.
Con estos datos vamos a crear nuevas dimensiones para la medición y el abordaje de
la violencia escolar, con el fin de incorporar una mirada no criminalizada, que nos
pueda proporcionar evidencias de la realidad Chilena. Los resultados se aplicarán al
ejercicio profesional, tanto de aquellos facilitadores como obstaculizadores de la labor
profesional, respecto al abordaje de las estrategias y herramientas para su diagnóstico,
en un nivel de intervención ya sea individual, familiar y comunitario, considerándose a la
institución educativa como una comunidad, ya que es parte de un sistema, que debe
ser mirado y tratado como tal.
The present investigation, analyses the perception that both profesionals and experts
who work in education contexts have towards the school violence phenomenon, the
diagnostic system held by the State of Chile, in addition to the intervention strategies
and programs handed out by the government, as well as those applied by in their daily
work.
With this data, we intend to create new dimensions for the measurement system and the
approach to school violence, with the intention of incorporating a non criminalized view,
capable of providing effective evidence for the Chilean Society.
The results will be applied to the professional exercise including those who benefit and
obstruct such labour, regarding the approach of the different strategies and tools for its
diagnosis, in a individual, familiar and community framework, where we consider the
educational institution as a community that is part of a system and should be viewed ad
treated as such.
2017-12-14T12:06:55Z
2017-12-14T12:06:55Z
2017-12-14T12:06:55Z
2017-06-27
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://hdl.handle.net/10803/458032
spa
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Universitat Abat Oliba
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)