2024-03-28T09:56:18Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/3995562022-12-22T00:12:45Zcom_10803_120col_10803_146
Early acquisition of word order: evidence from hindi-urdu and malayalam
Leela, Maya
Gavarró Algueró, Anna
L'adquisició de l'ordre
La adquisición del orden
Acqusition of word order
Hindi-urdu
Malaiàlam
Malayalam
L’adquisició de l’ordre de mots en dues llengües poc estudiades,
l’hindi-urdú i el malaiàlam, s’explora a partir de les assumpcions
de la Gramàtica Universal (Universal Grammar) i
de la Fixació Primerenc dels Paràmetres (Very Early Parameter
Setting, Wexler 1998). S’examina l’adquisició de l’ordre OV
amb un experiment dut a terme amb infants nadius del hindiurdú
de 19 mesos, a partir d’una combinació del mode de mirada
preferent, el paradigma de l’ordre de paraules estrany i
l’ús de pseudo-verbs. Els resultats mostren que els infants processen
l’ordre SOV gramatical, però no l’ordre VSO agramatical,
la qual cosa indica que el paràmetre responsable de l’ordre
OV ja està fixat als 19 mesos. L’adquisició de l’scrambling ha
estat investigada a través de tres experiments amb infants parlants
de malaiàlam. Els resultats de l’experiment mostren un
comportament no aleatori i per sobre el 50% en la comprensió
de la majoria de les ordres. El segon experiment va testar
l’adquisició de l’ordre de mots canònic i els ordres no canònics
en un context discursiu, en un tasca d’actuació (act-out task)
amb infants de 2 anys. Els resultats mostren un comportament
adult en tots els infants. El tercer experiment, realitzat amb
infants de 2 anys, va testar l’adquisició d’oracions canòniques
i oracions amb scrambling amb una anàfora. Tots els infants
varen mostrar comprensió de l’anàfora tant en les frases en ordre
canònic com en les frases amb scrambling, la qual cosa
indica que la resolució de l’anàfora és com la dels adults i que
no es veu alterada per l’operació de moviment. Les teories de
l’adquisició basada en l’ús i la hipòtesi de la Minimitat Relativitzada
en la gramàtica dels infants han estat analitzades críticament
a partir dels resultats obtinguts en els experiments de
l’hindi-urdú i el malaiàlam. L’evidència obtinguda dóna suport
a l’existència d’una sintaxi abstracta semblant a l’adulta des de
les edats més primerenques i a un funcionament del moviment
i la Minimitat Relativitzada com el dels adults.
The acquisition of word order in two under-researched languages,
Hindi-Urdu and Malayalam, is explored under the assumptions
of Universal Grammar and Very Early Parameter
Setting. The acquisition of the OV order was tested through an
experiment that was conducted on 19-month old native Hindi-
Urdu infants using a combination of the preferential-looking
mode, the weird-word-order paradigm, and pseudo-verbs. The
results showed that the infants parsed the grammatical SOV order
and did not parse the ungrammatical VSO order, indicating
that the parameter responsible for the OV order was set at 19
months of age. The acquisition of scrambling was investigated
by means of three experiments in Malayalam speaking children.
The first experiment tested the acquisition of the canonical
word order SOV, and the scrambled non-canonical word
orders OSV, OVS, and SVO, with no discourse context, through
a picture matching task in children aged 3 to 5-years-old. The
experimental results showed above chance performance in the
comprehension of the canonical and most scrambled word orders
by all age groups. The second experiment tested the acquisition
of the canonical and the non-canonical word orders with
a discourse context, in an act-out task in 2-year-old children.
The results revealed at ceiling performance by all children. The
third experiment, run with 2-year-old children, tested the acquisition
of canonical and scrambled sentences with an anaphor.
All children performed above chance indicating that anaphor
resolution is adult like. Usage-based theories and the implications
of the theory of Relativized Minimality in child grammar
are critically analyzed using the results of the Hindi-Urdu and
Malayalam experiments. The evidence gathered is in support of
the fact that adult-like competence of abstract syntax is present
within child grammar at early ages and that movement appears
to be adult-like.
2017-01-29T15:08:29Z
2017-01-29T15:08:29Z
2017-01-29T15:08:29Z
2016-09-22
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
9788449068539
http://hdl.handle.net/10803/399556
eng
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
info:eu-repo/semantics/openAccess
Universitat Autònoma de Barcelona
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)