2024-03-29T05:25:39Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/6641412021-02-25T11:00:19Zcom_10803_480col_10803_664129
Studying user behavior through a participatory sensing framework in an urban context
Ngo, Manh Khoi
Casteleyn, Sven
Henriques, Roberto
Pebesma, Edzer
Universitat Jaume I. Escola de Doctorat
detección participativa
Incentivos
Participación Ciudadana
Ciudad inteligente
Compromiso del usuario
Comportamiento del usuario
Citizense
Tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC)
004
68
The thesis details the design and implementation of a multi-purpose participatory sensing
framework (Citizense) based on a list of requirements extracted from the literature. This
framework enables ordinary users to create sensing campaigns and collect various types of
data. Subsequently, Citizense is deployed in several real-world scenarios in which its designed
features are verified. Through these deployments, several user behavior patterns have been
identified. First, users react positively to all the three deployed monetary incentives. Among
them, fixed micro-payment is preferred over lottery payout and variable micro-payment. They
tend to contribute in their free time during the working week, although this decision seems to
be correlated to the campaign’s geographical context and/or the recency of the participants’
activities. Participants can be divided into two groups: a smaller group of active participants
who frequently perform sensing activities and a larger group of regular participants who
exhibit more intermittent behaviors.
Esta tesis presenta el diseño e implementación de una plataforma participativa multi propósito
(Citizense) creada a partir de los requerimientos obtenidos de la literatura existente. Esta
plataforma le permite a los usuarios crear campañas para medir y recolectar información de
multiples tipos. Por lo tanto Citizense fue desplegada en diferentes escenarios para verificar
sus diferentes funcionalidades. A través de dicho despliegues, se indentificaron múltiples
patrones de comportamiento. Primero, los usuarios reaccionario positivamente a los
incentivos monetarios, siendo los micro pagos fijos preferidos sobre los micro pagos variables
y los aleatorios. Los usuarios usualmente contribuyeron en su tiempo libre durante días
laborales, sin embargo esta decisión estuvo correlacionada con el contexto geográfico de las
campañas o las actividades más recientes. Fue posible clasificar los participantes entre dos
grupos, un grupo pequeño de participantes activos que constantemente usaron la plataforma
y un grupo más grande de participantes regulares con un comportamiento más intermitente.
Programa de Doctorat en Geoinformàtica
2018-12-05T15:52:35Z
2018-12-05T15:52:35Z
2018-11-22
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://hdl.handle.net/10803/664141
http://dx.doi.org/10.6035/14123.2018.685602
eng
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
190 p.
application/pdf
application/pdf
Universitat Jaume I
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)