2024-03-29T13:46:53Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/46692017-09-18T16:05:51Zcom_10803_120col_10803_142
L'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social
Canals Cabau, Roser
Benejam Arguimbau, Pilar
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
Competències lingüístiques
Ciències Socials
Didàctica
Ciències Socials
37
El treball d'investigació que a continuació es presenta és el resultat de la reflexió sobre la pràctica que he anat acumulant en la meva tasca com a professora de ciències socials a l'etapa secundària obligatòria durant divuit anys. Recull, bàsicament, l'experiència i la recerca dels darrers cursos escolars.<br/>El punt de partida d'aquesta recerca tracta de comprovar si, a través de la pràctica de l'argumentació en l'aprenentatge del coneixement social, els estudiants de secundària elaboren un pensament més qualitatiu. <br/>Aquesta hipòtesi es recolza en dos models teòrics: d'una banda, en la definició de coneixement social i en la caracterització d'un model didàctic per a l'ensenyament de les ciències socials; i, d'una altra banda, en el disseny de la metodologia i els materials didàctics i la seva experimentació per a: <br/>- Analitzar i caracteritzar el pensament social que elaboren els estudiants a través de l'argumentació.<br/>- Fer propostes de millora per a l'adquisició d'un pensament social més qualitatiu a les escoles.
2011-04-12T14:33:38Z
2006-11-09
2006-02-17
2006-11-09
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
8468991686
http://www.tdx.cat/TDX-1109106-120936
http://hdl.handle.net/10803/4669
B-24409-2006
cat
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
info:eu-repo/semantics/openAccess
application/pdf
application/pdf
application/pdf
Universitat Autònoma de Barcelona
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)