2024-03-29T01:18:52Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4548182022-12-13T20:06:10Zcom_10803_284col_10803_22747
Satisfacció familiar dels pacients ingressats en una unitat de cures intensives amb la informació infermera i visió infermera
Valls Matarín, Josefa
Guitard Sein-Echaluce, Ma. Luisa
Trujillano Cabello, Javier
Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria
Familia
Satisfacció personal
Atenció d'infermeria
Enquestes i Qüestionaris
Cures Crítiques
Familia
Satisfacción personal
Atención de Enfermería
Encuestas y Cuestionarios
Cuidados Críticos
Family
Personal Satisfaction
Nursing Care
Surveys and Questionnaires
Critical Care
Infermeria
614
En general la infermera no sol involucrar-se en la informació a la família en les unitat de cures intensives (UCI)
Objectius: Valorar la satisfacció deis familiars de pacients ingressats a UCI amb la informació
infermera i conèixer la percepció del professional.
Mètode: Estudi multicèntric en quatre UCIs catalanes,amb un qüestionari "ad doc" familiar i
professional.
Resultats: Es van recollir un total de 327 qüestionaris familiars i 134 professionals. En la
informació de l'entorn, evolució i demanda d'informació el familiar es mostra mes satisfet que el
professional. El risc de baixa satisfacció familiar és tenir un familiar ingressat sense: sedació
(OR=2,8; IC95%:l,5-5,3) p=0,001, ventilació mecànica (OR= 2,7; IC95%:1,5-5,1) p=0,002,
subjeccions (OR=2,0;IC95%: 1,1-3,9) p=0,033 i amb <6 dies d'estada(OR: 3,5;IC95%=1,6-7,5)
p=0,001. A nivell professional:treballar en un hospital amb alta densitat de població (OR= 5,2;
IC95%: 1,6-16,4) p=0,005.
Conclusions:La percepció familiar i visió del professional sobre la satisfacció amb la informació
infermera és alta,encara que hi ha marge de millora.
En general la enfermera no suele involucrarse en la información a la familia en las unidades de
cuidados intensivos (UCI).
Objetivos: Valorar la satisfacción de los familiares de pacientes ingresados en UCI con la
información enfermera y conocer la percepción del profesional.
Método: Estudio multicéntrico en cuatro UCIs catalanas con un cuestionario "ad doc" familiar y
profesional.
Resultados: Se recogieron un total de 327 cuestionarios familiares y 134 profesionales. En la
información del entorno, evolución y demanda de información, el familiar se mostró más
satisfecho que el profesional. El riesgo de baja satisfacción familiar es tener un familiar ingresado
sin: sedación (OR=2,8; IC95%:l,5-5,3) p=0,001, ventilación mecánica (OR= 2,7; IC95%:1,5-5,1)
p=0,002, sujeciones (OR=2,0;IC95%: 1,1-3,9) p=0,033 i con <6 días de estancia(OR:
3,5;IC95%=l,6-7,5) p=0,001. A nivel profesional: trabajar en un hospital con alta densidad de
población (OR= 5,2; IC95%: 1,6-16,4) p=0,005.
Conclusiones: La percepción familiar i visión del profesional sobre la satisfacción con la
información enfermera es alta, aunque hay margen para la mejora.
In general, the nurse is not usually involved in family information in intensive care units (ICU).
Objectives: To assess the satisfaction of the relatives of patients admitted to the ICU with the
nurse information and to know the professional's perception.
Method: A multicenter study in four Catalán ICUs with a family and professional "ad doc"
questionnaire.
Results: A total of 327 family questionnaires and 134 professionals were collected. In
information about the environment, evolution and demand for information, the relative was more
satisfied than the professional.
The risk of low family satisfaction is to have a family member hospitalized without: sedation (OR
= 2.8, 95% CI: 1.5-5.3) p = 0.001, mechanical ventilation (OR = 2.7, 95% CI1,5-5,1) p=0.002,
physical restraints (OR = 2.0,95% CI: 1.1-3.9) p = 0.033 and with <6 days of stay (OR: 3.5, 95%
CI = 1.6-7.5) p = 0.001. At the professional level: working in a hospital with high population
density (OR = 5.2, 95% CI: 1.6-16.4) p = 0.005.
Conclusions: The perception of the family and the professional's view on satisfaction with the
nurse information is high, although there is room for improvement.
2017-11-02T09:49:25Z
2018-07-11T02:00:28Z
2017-07-11
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://hdl.handle.net/10803/454818
cat
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
info:eu-repo/semantics/openAccess
316 p.
application/pdf
application/pdf
Universitat de Lleida
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)