2024-03-29T11:43:58Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/3860632017-09-13T14:22:54Zcom_10803_365col_10803_367
Preservice teacher knowledge application: from model-centred instruction to lesson plan design
Jiménez i Bargalló, Isabel
Naranjo Llanos, Milagros
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Psicologia
Ciències -- Didàctica
Ciències naturals -- Ensenyament
Mestres -- Formació
Educació primària
Aprenentatge
science education
pedagogical content knowledge
Model-centered instruction
initial teacher training
Educació
37
Aquesta recerca analitza la capacitat que tenen els estudiants de mestre per posar en pràctica els seus aprenentatges referents a les teories d’ensenyament i aprenentatge de les ciències basades en la modelització (EACBM). Per assolir aquest objectiu: (i) s’ha dissenyat i implementat un programa de formació inicial de mestres d’educació primària basat en l’EACBM; (ii) s’han comparat 71 unitats didàctiques realitzades abans, durant i al final del programa de formació.
L’anàlisi de dades ha suposat la creació d’un nou instrument d’anàlisi que pren com a referència la interactivitat, aprofundint en els processos d’ensenyament-aprenentatge al llarg dels temps, sense deixar de fer referència a aquells aspectes específics del contingut.
Els resultats indiquen millores referents a l’exploració dels models inicials de l’alumnat així com a la planificació d’activitats per recollida de dades/evidències. També s’identifiquen limitacions específiques referents a l’adquisició de coneixements referents a EACBM i es suggereixen aspectes de millora per a la formació docent.
This study explores preservice teachers’ challenges to achieve the required skills to put Model-Centred Instruction (MCI) into practice. To this end: (i) specific MCI for preservice primary university courses has been designed and performed; (ii) a total amount of 71 lesson plan designs done prior; through and at the end of instruction have been compared.
A new instrument for data analysis has been established. This instrument pretends to deepen the teaching-learning process through time while making reference to specific aspects of the content and taking the join activity as a reference.
Findings indicate significant pedagogical gains related to the exploration of students’ prior models and the collection of data/evidence within inquiry activities. Specific constraints for the adequate acquisition of MCI have been identified. Based on these results, areas of focus to improve teacher education have been suggested.
2016-06-18T09:16:59Z
2017-05-20T05:45:11Z
2016-05-20
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://hdl.handle.net/10803/386063
eng
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/openAccess
239 p.
application/pdf
application/pdf
Universitat de Vic
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)