2024-03-28T22:54:34Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/92582017-09-13T19:12:53Zcom_10803_339col_10803_355
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
Blasco Romeo, Sònia
authoremail
sblasco3@xtec.cat
authoremailshow
true
director
Buisán Serradell, Carmen
director
Baqués Trenchs, Marian
2011-04-12T18:39:20Z
2008-01-18
2008-01-16
http://www.tdx.cat/TDX-0118108-134818http://hdl.handle.net/10803/9258
B.7750-2008
En el procés d'ensenyament-aprenentatge del traç gràfic de l'escriptura, és freqüent que l'alumnat trobi algunes dificultats per aconseguir una qualitat escrivana suficient independentment del mètode utilitzat. Aquesta tesi té com a objectius: conèixer la freqüència d'ús dels diferents mètodes en la nostra realitat escolar, interrelacionar els corrents metodològics amb les diferents menes de dificultat en l'escriptura, proposar les línies que estructurin un treball d'intervenció i/o prevenció de les dificultats en l'escriptura i obtenir un qüestionari de screening que permeti fer una anàlisi sobre el mètode d'aprenentatge de l'escriptura i les dificultats específiques que s'observen en cada aula.En el proceso de enseñanza-aprendizaje del trazo gráfico de la escritura, es frecuente que el alumnado tenga algunas dificultades para conseguir una cualidad escribana suficiente independientemente del método utilizado. Esta tesis tiene como objetivos: conocer la frecuencia de uso de los diferentes métodos en nuestra realidad escolar; interrelacionar las corrientes metodológicas con los diferentes tipos de dificultad escribana; proponer las líneas que estructuren un trabajo de intervención y/o prevención de les dificultades en escritura; y obtener un cuestionario de screening que permita hacer un análisis sobre el método de aprendizaje de la escritura y las dificultades específicas que se observan en cada aula.
Throughout the teaching process of graphic tracing learning students often come across various difficulties in achieving sufficiently good quality handwriting regardless of the methods used. The aims of this thesis are getting to know the frequency of use of different methods in real life situations, interrelating current methodologies with different types of difficulty encountered in the handwriting process, proposing lines in order to structure intervention and/or preventing difficulties in hanwriting, obtaining a screening questionnaire which enables analysis to be carried out on the handwriting learning method and specific difficulties which can be observed in each classroom.
cat
difficulties
aprendizaje
dificultades
handwriting
learning
escritura
dificultats
aprenentatge
escriptura
L'aprenentatge del traçat gràfic de l'escriptura. Incidències i propostes d'intervenció.
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/9258/1/Tesi_SoniaBlascoRomeo.pdf
File
MD5
dddffdc34e15f16b8952ddd874ea0506
5001041
application/pdf
Tesi_SoniaBlascoRomeo.pdf
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/9258/2/Tesi_SoniaBlascoRomeo.pdf.txt
File
MD5
d5875a2da7142f87a940c36a8afeb0f5
1425513
text/plain
Tesi_SoniaBlascoRomeo.pdf.txt