2024-03-28T09:18:54Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/80132017-09-19T06:39:33Zcom_10803_253col_10803_282
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
Oller Badenas, Judith
authoremail
judith.oller@udg.edu
authoremailshow
true
director
Vila, Ignasi, 1950-
2011-04-12T17:43:38Z
2008-10-31
2008-09-18
9788469183588
http://www.tdx.cat/TDX-1031108-101550http://hdl.handle.net/10803/8013
Gi. 1472-2008
La tesi presenta els resultats de coneixement de català i castellà de 515 alumnes estrangers escolaritzats a Catalunya al finalitzar sisè de primària durant el curs 2006/07. En concret, analitza la incidència d'algunes variables en el seu coneixement lingüístic (el temps d'estada, la llengua inicial, l'escolaritat prèvia, el nivell educatiu familiar, el context sociolingüístic del centre, la concentració d'alumnat estranger per aula, els usos de les diferents llengües a l'entorn social, escolar i familiar, entre altres) i també estudia les relacions d'interdependència lingüística (Cummins, 1979) que es produeixen entre les llengües que aquest alumnat aprèn des de l'escola. Les proves utilitzades avaluen diferents habilitats relacionades amb el coneixement de llengua oral i escrita de català i castellà. El tractament que es fa de les dades és estadístic. Les conclusions apunten alguns dels elements que cal considerar pel tractament educatiu i lingüístic de la infància i l'adolescència estrangera escolaritzada a Catalunya.
This study presents the proficiency levels in Catalan and Spanish attained by 6th grade immigrant students in Catalonia during the year 2006-07. In particular, analyzes the effects of some variables in their linguistic knowledge (length of residence, first language, previous schooling, parents' educational level, sociolinguistic context, number of immigrant students per classroom, uses of different languages in home, school and the social context, among others). It also investigates the linguistic interdependence relations (Cummins, 1979) between Catalan and Spanish, the languages that immigrant pupils have to learn at school. Linguistic proficiency is measured by specific tests and evaluates a great range of oral and written skills in both languages. Statistic treatment of data have been used. Conclusions point out the complex interaction between factors in the process of learning new languages from school and outline some implications for the educational and linguistic policies related to immigrant students in Catalonia.
cat
Catalunya
alumnat estranger
adquisició de segones llengües
interdependència lingüística
multilingüisme
Immigració
El coneixement de la llengua catalana i la llengua castellana per part de l'alumnat estranger escolaritzat a l'educació primària de Catalunya: factors explicatius i relacions d'interdependència lingüística.
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/8013/22/tjob.pdf
File
MD5
c035054738232a632cd2df6252f7b247
17021797
application/pdf
tjob.pdf
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/8013/20/tjob.pdf.txt
File
MD5
2445a68c12d7625d95d25360f7c4f7d5
796964
text/plain
tjob.pdf.txt