2024-03-28T23:38:41Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/6876302023-09-19T07:36:24Zcom_10803_369col_10803_374
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
Cirer Ferrà, Pau
authoremail
pau.cirer@gmail.com
authoremailshow
false
director
Escribano López, Francesc Xavier
2023-02-08T18:42:07Z
24-11-2022
http://hdl.handle.net/10803/687630
Per acomplir la investigació i verificar o refutar la nostra hipòtesi, hem dividit la tesi en set capítols, que inclouen, d’una banda, tot un estudi, diàleg i discussió amb personalitats de l’àmbit, i, de l’altra, les conclusions, producte de l’anàlisi i treballs anteriors. Hi recollim els antecedents que ens portaren a proposar aquesta tesi i la necessitat d’establir nous paradigmes en l’àmbit de l’educació. I a manera de substrat teòric, en desgranem l’estat de la qüestió avui en dia. Des d’aquest sondatge i estudi previ, hem formulat una hipòtesi de partida, i n’expliquem la metodologia i el marc conceptual.
A continuació, analitzem el context històric i les diferents teories entorn de la màscara com a eina educativa. També tractem alguns dels conceptes cabdals i noves perspectives, i, en substància, la màscara en la formació de l’actor o actriu. N’esmentem els pedagogs destacats i la funció que han atorgat a les diferents categories de màscara. Així mateix, ens fixem en algunes de les principals aplicacions d’Orient i Occident, fent una panoràmica de la renovació teatral de principi del segle XX i el paper que hi van representar l’actor o actriu i la pedagogia amb màscara.
Aquesta investigació abasta quatre categories de màscara: la neutra, la larvària, la de caràcter completa i la mitja màscara. Cada una té una procedència i una lògica de treball diferenciades. Volem posar de manifest la funció o utilitat de cada tipus de màscara, a més de mostrar els principis i les constriccions que presenta aquest tipus d’ensenyament per accedir a les competències específiques i transversals. Finalment, oferim una proposta pedagògica, a tall de contribució als sistemes d’interpretació amb màscara per a la formació integral de l’actor i l’actriu contemporanis.
cat
Art dramàtic
Jacques Lecoq
Pau Cirer
Màscares
Mask
Pedagogia
Educació
Training
Actor
Teaching
Formació de l’actor o actriu amb la màscara teatral: transversalitat pedagògica, categories de màscara i proposta didàctica.
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/687630/1/Tesi%20Pau%20Cirer.pdf
File
MD5
4aeb3e453dd82d0cc017c6c20dee2405
6620530
application/pdf
Tesi Pau Cirer.pdf
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/687630/3/Tesi%20Pau%20Cirer.pdf.txt
File
MD5
8dc954712958c588e4f3affc1e21a04e
634527
text/plain
Tesi Pau Cirer.pdf.txt