2024-03-28T12:23:14Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/6750442023-07-01T22:45:29Zcom_10803_365col_10803_366
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
Faro i Basco, Montserrat
authoremailshow
false
director
Tort, Antoni
codirector
Palomar-Aumatell, Xavier
2022-07-28T06:06:32Z
2023-07-01T22:45:29Z
2022-07-01
http://hdl.handle.net/10803/675044
Es considera el debriefing com el pas essencial en el procés d’aprenentatge basat en la simulació clínica. El debriefing ajuda a comprendre, analitzar i sintetitzar conceptes tècnics per millorar el rendiment dels estudiants en futures situacions clíniques i facilita l’aprenentatge i desenvolupament d’habilitats no tècniques com: el lideratge, el treball en equip, la presa de decisions, l’assignació de rols i tasques i la gestió de situacions de crisi.
Es va realitzar un estudi quasi experimental, pretest-postest i un estudi experimental, tipus assaig clínic aleatori per comprovar si l’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació de situacions clíniques de complexitat alta millorava el nivell de coneixements i habilitats, i el rendiment dels estudiants d’infermeria. Els resultats obtinguts van permetre concloure que la reflexió guiada en una simulació clínica de complexitat alta, millora els coneixements dels estudiants, i el debriefing estructurat millora la qualitat del debriefing i el rendiment dels estudiants.Debriefing is considered the essential step in the clinical simulation-based learning process. Debriefing helps to understand, analyse and synthesise technical concepts to improve students' performance in future clinical situations while facilitating the learning and development of non-technical skills such as: leadership, teamwork, decision making, role and task allocation and crisis management.
A quasi-experimental, pretest-posttest study and an experimental, randomised clinical trial study were conducted to test whether the use of debriefing in the simulation of highly complex clinical situations improved the level of knowledge and skills, and the performance of nursing students. The results obtained led to the conclusion that guided reflection in a highly complex clinical simulation improves students' knowledge, and structured debriefing improves the quality of debriefing and students' performance.
cat
Simulació clínica
debriefing
Pràctica reflexiva
Reflexió guiada
Pensament crític
Rendiment de l'estudiant
L’ús de la reflexió guiada (debriefing) en la simulació clínica de complexitat alta: element clau per a l'adquisició de coneixements i habilitats
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/675044/1/tesdoc_a2022_faro_montserrat_us_reflexio_guiada.pdf
File
MD5
dd4c6d2270519c97f907c1e265d37a7b
23291500
application/pdf
tesdoc_a2022_faro_montserrat_us_reflexio_guiada.pdf
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/675044/6/tesdoc_a2022_faro_montserrat_us_reflexio_guiada.pdf.txt
File
MD5
45885738b7b263136c89e67f8b7d9dd4
684575
text/plain
tesdoc_a2022_faro_montserrat_us_reflexio_guiada.pdf.txt