2024-03-28T22:17:44Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4017182017-09-12T19:21:57Zcom_10803_284col_10803_306
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
López Secanell, Irene
authoremailshow
false
director
Jové Monclús, Glòria
director
Bonastra, Quim
authorsendemail
false
2017-03-24T08:07:44Z
2017-03-24T08:07:44Z
2017-02-17
http://hdl.handle.net/10803/401718
La investigació realitzada té la finalitat d’oferir una visió àmplia de la realitat de la formació inicial de mestres de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, escoltant les diferents veus dels mestres implicats per tal de conèixer i comprendre la visió que tenen dels seus estudis i així mostrar quines són les condicions que han facilitat a alguns d’aquests connectar amb el projecte vital.
Partint d’una recerca col•laborativa, es desenvolupa el primer bloc de la tesi, el qual té l’objectiu de conèixer i analitzar les veus dels mestres de les promocions del 1993-1994 fins al 2012-2013 (de l’especialitat d’Educació Especial i de la primera promoció del Grau d’Educació Primària) per evidenciar quina concepció tenen sobre els estudis rebuts i contrastar-ho amb com les investigacions afirmen que ha de ser la formació inicial de mestres del segle XXI.
El segon bloc de la investigació es desenvolupa a través d’una narració autobiogràfica individual que permet detectar i analitzar quines són les condicions de la formació inicial de mestres que han facilitat als mestres que actualment no exerceixen a una escola (entre els quals es troba la investigadora d’aquesta tesi) connectar amb el seu projecte vital.La investigación realizada tiene la finalidad de ofrecer una visión amplia de la realidad de la formación inicial de maestros de la Facultad de Educación, Psicología y Trabajo Social de la Universidad de Lérida, escuchando las diferentes voces de los maestros implicados para conocer y comprender la visión que tienen de sus estudios y así mostrar cuáles son las condiciones que han facilitado a algunos de estos conectar con el proyecto vital.
Partiendo de una investigación colaborativa, se desarrolla el primer bloque de la tesis, el cual tiene el objetivo de conocer y analizar las voces de los maestros de las promociones del 1993-1994 hasta el 2012-2013 (de la especialidad de Educación Especial y de la primera promoción del Grado en Educación Primaria) para evidenciar qué concepción tienen sobre los estudios recibidos y contrastarlo con las investigaciones que afirman cómo debe ser la formación inicial de maestros del siglo XXI.
El segundo bloque de la investigación se desarrolla a través de una narración autobiográfica individual que permite detectar y analizar cuáles son las condiciones de la formación inicial de maestros que han facilitado a los maestros que actualmente no ejercen en una escuela (entre los que se encuentra la investigadora de esta tesis) conectar con su proyecto vital.The current investigation is aimed at offering a wide view of the reality of the schoolteachers’ initial training from the Faculty of Education, Psychology and Social Work of University of Lleida. This is done by listening to the different voices of the teachers involved in order to get to know and understand the view they have in relation to their studies and, therefore, show which are the conditions that have made easier for some of them to connect to the vital project.
The first part of the dissertation is developed by a collaborative research, which has the purpose of getting to know and analysing the schoolteachers’ voices from the years 1993-1994 to 2012-2013 (speciality of Special Education and the first year of the Grade in Primary Education) so that they demonstrate the idea they have about the studies they received, and of contrasting it with how investigations state that the initial training of the 21st century teachers has to be.
The second part of the investigation is developed by an individual autobiographical writing, which lets detect and analyse which are the conditions of the teachers’ initial training that have made easier for the ones who are not currently practising at a school (among which there is the researcher of this dissertation) to connect with their vital project.
cat
Formació universitària
Formació inicial de mestres
Relats autobiogràfics
Projectes vitals
Formación universitaria
Formación inicial de maestros
Relatos autobiográficos
Proyectos vitales
University education
Initial training
Autobiographical narrative
Vitals projects
“Resignificant” la formació inicial de mestres: l'aprenentatge com a projecte vital
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/401718/2/Tils1de1.pdf
File
MD5
adee9bb97442ee329251ce8827cb904e
9343212
application/pdf
Tils1de1.pdf