2024-03-28T21:30:09Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4014952017-09-20T11:46:41Zcom_10803_311col_10803_314
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
Meix Llop, Enric
authoremail
enric.meix@urv.cat
authoremailshow
true
director
Díaz Serrano, Lluís
authorsendemail
true
2017-03-15T13:19:16Z
2017-03-15T13:19:16Z
2015-10-23
http://hdl.handle.net/10803/401495
El treball consta de tres capítols principals. El primer explora la relació entre el nivell de descentralització fiscal i política de 22 països OECD i el rendiment acadèmic dels seus alumnes. El capítol conclou que en els països més descentralitzats fiscalment, els seus alumnes obtenen millors resultats acadèmics en canvi per als països amb alts nivells de descentralització política, el resultat no es tant clar. En el segon capítol, l'objectiu es explorar si existeix discriminació per orientació sexual sobre els pares durant els processos d'admissió d'alumnes en escoles de primaria. Per a conduïr l'estudi, es va dissenyar un experiment de camp a través del correu electrònic. S'arriba a la conclusió que les parelles d'homes homosexuals reben significativament menys respostes que les parelles heterosexuals. En canvi, aquesta diferència no existeix entre les parelles de dones homosexuals i les parelles heterosexuals. El tercer i últim capítol analitza el paper dels sistemes educatius eficients o universals en la formació de la satisfacció amb el sistema educatiu. El capítol conclou que els ciutadans valoren positivament els sistemes educatius eficients. En canvi, els resultats sobre l'efecte de la universalitat difereixen depenent de l'etapa educativa.El trabajo consta de tres capítulos principales. El primero explora la relación entre el nivel de descentralización fiscal y política de 22 países OECD y el rendimiento académico de sus alumnos. El capítulo concluye que en los países más descentralizados fiscalmente, sus alumnos obtienen mejores resultados académicos en cambio para los países con altos niveles de descentralización política, el resultado no es tan claro. En el segundo capítulo, el objetivo es explorar si existe discriminación por orientación sexual sobre los padres durante los procesos de admisión de alumnos en escuelas de primaria. Para conducir el estudio, se diseñó un experimento de campo a través del correo electrónico. Se llega a la conclusión de que las parejas de hombres homosexuales reciben significativamente menos respuestas que las parejas heterosexuales. En cambio, esta diferencia no existe entre las parejas de mujeres homosexuales y las parejas heterosexuales. El tercer y último capítulo analiza el papel de los sistemas educativos eficientes o universales en la formación de la satisfacción con el sistema educativo. El capítulo concluye que los ciudadanos valoran positivamente los sistemas educativos eficientes. En cambio, los resultados sobre el efecto de la universalidad difieren dependiendo de la etapa educativa.The thesis consists of three main chapters. First one explores the relationship between the level of fiscal and political decentralization in 22 OECD countries and the academic performance of their students. The chapter concludes that in the most fiscally decentralized countries, its students obtain better academic results, on the contrary for countries with high levels of political decentralization, the results are ambigous. In the second chapter, the goal is to explore whether there is discrimination against homosexual parents during the admission of pupils in primary schools. To conduct the study, a field experiment via email is designed. It concludes that the men homosexual's receive significantly fewer responses than heterosexual's. However, this difference does not exist between women homosexual's and heterosexual couples. The third and last chapter analyzes the role of efficient or equitable educational systems in the formation of citizen's satisfaction with the education system. The chapter concludes that citizens have a positive valuation of its educational system if it is efficient. However, the results for the effect of equity differ depending on the educational stage.
eng
Descentralització fiscal
Discriminació sexual
Estat de l'educació
Descentralización fiscal
Discriminación sexual
Estado de la educación
Fiscal decentralization
Sexual discrimination
State of education
Three essays on empirical research in the economics of education
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/401495/1/TESI.pdf
File
MD5
2add2a9119fe5e7efd6057427f37c508
2546103
application/pdf
TESI.pdf