2024-03-29T07:58:52Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4009422017-09-14T23:43:56Zcom_10803_480col_10803_392757
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
Seven, Asli
authoremail
asli.seven@hotmail.com
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director
Sánchez García, Javier
director
Callarisa Fiol, Luis José
authorsendemail
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2017-03-03T12:40:56Z
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2015-07-03
http://hdl.handle.net/10803/400942
http://dx.doi.org/10.6035/14001.2015.518083
El propósito general de esta disertación fue analizar las razones para no usar más eficientemente la identificación electrónica y proponer un modelo conceptual. Para conseguir esto, un estudio empírico realizado sobre una porción de 3359 ciudadanos europeos fue realizado. Especialmente concentrada en la gente que tiene acceso a identificación electrónica en su país, lo cual nos deja con 1156 persona de muestra. El análisis de las relaciones entre el modelo de aceptación de la tecnología, confianza y “e-ID” uso que son analizados en este estudio provee de perspectivas teóricas para diversas disciplinas. Especialmente, contribuciones de dos áreas de estudio son incluidas: Confianza en el E-marketing y tecnología de la información en marketing literario.The aim of the research is to analyse the target audience and their perceptions according to the usage of eID and to answer the following question:” How can ‘eID as a service’ adoption by service providers are enhanced?” As a result of analysis, the purpose is to build a model to sustain the usage of eID in the selected countries. The general purpose of this dissertation was to analyse the reasons for not to use more efficiently the electronic identification and propose a conceptual model based on technology acceptance model. In order to achieve this, an empirical study on a sample of 3359 EU citizens was carried out. Specifically, focus was on people who had access to electronic identification in their country, which led to 1156 people in the sample.
eng
Marketing
Technology acceptance
Electronic Identification
Online consumer behavior
Digital Marketing
Online trust
Marqueting
Aceptación de la tecnología
Identificación electrónica
Marqueting digital
Building sustanibility and trust in the usage of electronic identification using technology acceptance model
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/400942/1/2015_Tesis_Seven_Asli.pdf
File
MD5
3ccd9b3c540bc032a796279a36008e09
1612774
application/pdf
2015_Tesis_Seven_Asli.pdf