2024-03-29T06:01:08Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/3767062017-08-29T14:51:48Zcom_10803_1col_10803_7
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
Badell, Joan Isidre
authoremail
jibadell@gmail.com
authoremailshow
false
director
Térmens i Graells, Miquel
director
Rovira, Cristòfol
authorsendemail
true
2016-04-22T10:33:45Z
2016-04-22T10:33:45Z
2015-12-16
http://hdl.handle.net/10803/376706
Les xarxes socials han revolucionat i modificat les formes de relació i comunicació entre les persones i les institucions. Aquestes relacions a través de les xarxes s’han convertit en un nou paradigma comunicatiu. L’objectiu principal de la tesi és mostrar com els museus de Catalunya interactuen i difonen el seu patrimoni a través de les xarxes socials. L’estudi i l’anàlisi s’han desenvolupat metodològicament des d’una doble perspectiva: quantitativa i qualitativa, creant paràmetres i indicadors per l’estudi de webmetria i s’ha fet un seguiment d’observació i recollida de dades en diferents plataformes. Els resultats mostren una situació molt heterogènia en tots els sentits del sistema museístic de Catalunya, amb una complexa organització territorial. La interacció museu-visitant (presencial o virtual) a Catalunya té mancances significatives. Algunes propostes de reflexió i debat, a mode de conclusió, intenten contribuir a nous plantejaments per una comunicació més efectiva entre els museus i els seus seguidors/visitants.
Social networks have shaken up and modified the way of relationship and communication between people and institutions. These relationships have become a new communicational paradigm. The main objective of the thesis is to display how the museums in Catalonia interact and spread their heritage through social networks. The study and analysis have been methodologically developed from a double perspective: quantitative and qualitative, creating parameters and indicators for the webometrics study and tracking observation and data collection on different platforms. The results show a very heterogeneous situation in every way of the museum system of Catalonia with a complex territorial organization. The museum-visitor interaction (face-to-face or virtual) in Catalonia has a significant lack. Some suggestions of reflection and discussion, as a conclusion, attempt to contribute new approaches for a more effective communication between museums and their supporters/visitors.
cat
Museus
Museos
Museums
Catalunya
Cataluña
Catalonia
Xarxes socials
Redes sociales
Social networks
Web 2.0
Mitjans socials
Medios sociales
Social media
Els museus catalans a la web 2.0: anàlisi de la difusió dels seus fons i de les seves activitats a les xarxes socials
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/376706/1/JIB_TESI.pdf
File
MD5
701e4a1442badaf551b07a55228bd3c7
15807017
application/pdf
JIB_TESI.pdf
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/376706/5/JIB_TESI.pdf.txt
File
MD5
931b2531adbc24ef61cdc7b536541455
195244
text/plain
JIB_TESI.pdf.txt