2024-03-19T07:08:02Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/3603392017-09-13T14:20:36Zcom_10803_365col_10803_366
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
author
Codina i Esmet, Jaume
authoremailshow
false
director
Tort, Antoni
authorsendemail
false
2016-02-29T13:23:20Z
2016-02-29T13:23:20Z
2016-02-01
http://hdl.handle.net/10803/360339
Les relacions entre els Poders públics i les Entitats religioses en matèria educativa presenten dos elements controvertits dins del nostre sistema educatiu. D’una banda, la titularitat dels centres docents. De l’altra, la ubicació de l’ensenyament de la religió dins del sistema educatiu.
La tesi es centra en aquesta segona qüestió. Des d’aquest àmbit, s’estudia: el marc constitucional de les relacions entre Poders públics i Entitats religioses en matèria educativa, el seu desenvolupament històric, el moment present i les perspectives de futur.
L’anàlisi es realitza des de quatre vessants: la política, a partir dels debats parlamentaris; la social, mitjançant la premsa; l’acadèmica, des de les publicacions especialitzades; i la curricular, des de diferents documents, procurant ésser el màxim extensa possible.
Les conclusions intenten buscar, des de la centralitat de l’alumnat i des de la importància del fenomen religiós en la seva formació i per a la comprensió del món, un plantejament que pugui obtenir un ampli consens social i faciliti la convivència a nivell comunitari
The relationships between public authorities and religious entities in education present two controversial elements in our educational system: the ownership of schools and the role of religious education within the educational system.
The thesis focuses on the second question. From this area, we study: the constitutional framework of relations between Public authorities and religious organizations in education, its historical development, the have and future prospects.
The analysis is done from four perspectives: politics, from the parliamentary debates; the society through the media; the academic, from specialized publications; and curriculum from different documents, trying to be the most extensive possible.
The conclusions are trying to find, from the centrality of the students and the importance of the religious phenomenon in their training and understanding of the world, an approach that can get a broad social agreement and facilitate coexistence at Community level.
cat
Educació
Religió
Laïcisme
Les relacions entre els Poders públics i les Entitats religioses en matèria educativa. La qüestió de l'ensenyament de la religió
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/360339/1/tesdoc_a2016_codina_jaume_relacions_poders.pdf
File
MD5
1e03b796369e7f0ea54dd94c9aad5ea7
3363120
application/pdf
tesdoc_a2016_codina_jaume_relacions_poders.pdf
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/360339/2/tesdoc_a2016_codina_jaume_relacions_poders_annexes.pdf
File
MD5
83af6d46cbd2497082fa5785381b2459
1246206
application/pdf
tesdoc_a2016_codina_jaume_relacions_poders_annexes.pdf
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/360339/3/tesdoc_a2016_codina_jaume_relacions_poders.pdf.txt
File
MD5
6a12203d1e13214e446afa88f1cef762
1588722
text/plain
tesdoc_a2016_codina_jaume_relacions_poders.pdf.txt
URL
https://www.tdx.cat/bitstream/10803/360339/4/tesdoc_a2016_codina_jaume_relacions_poders_annexes.pdf.txt
File
MD5
a60d0dfe63715802b2d28b273aa0e928
589186
text/plain
tesdoc_a2016_codina_jaume_relacions_poders_annexes.pdf.txt