2024-03-28T10:28:28Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/964352017-09-24T06:30:40Zcom_10803_120col_10803_148
nam a 5i 4500
Hero
Masculinity
Anti-Hero
The death and birth of a hero: the search for heroism in british world war one literature
[Barcelona] :
Universitat Autònoma de Barcelona,
2012
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/96435
cr |||||||||||
AAMMDDs2012 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c
9788449030253
Pividori, Cristina,
autor
1 recurs en línia (347 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
2012
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Tesis i dissertacions electròniques
Monnickendam, Andrew,
supervisor acadèmic
TDX
L'objectiu d'aquesta tesi és avançar cap a una redefinició de la representació literària de la masculinitat heroica. A tal efecte, s'han examinat les narratives autobiogràfiques en resposta a la Primera Guerra Mundial escrites pels poetes de guerra que conformen el cànon literari en llengua anglesa. L’anàlisi dels textos es realitza a partir de la tensió entre dos mites: el 'mite de l'heroi victorià' i el 'mite del fantasma.' El mite de l’heroic victorià es refereix a la representació de la masculinitat heroica de mitjans-finals del segle XIX, fundada en la tradició èpica i romàntica i en una concepció essencialista de l’home impulsada per la propaganda imperialista, per l’experiència de la Guerra Bòer i pels valors i actituds transmesos per l'escola pública anglesa. El mite del fantasma, d’altra banda, emfatitza la idea que la Primera Guerra Mundial destrueix la representació del soldat com a heroi i de la guerra com a romanç, centrant-se, no només en la discontinuïtat amb el passat heroic, sinó en la figura del soldat com a fantasma, com a ésser feble, vulnerable i emasculat. Si bé els textos estudiats es consideren exemples emblemàtics del mite del fantasma, aquesta tesi sosté que aquesta postura és limitada i parcial en relació a la representació de la guerra i, essencialment, de la figura del soldat. No es pren prou en compte la complexitat en la resposta literària a una experiència que no només es presenta com una de les més traumàtiques i pertorbadores del segle XX sinó que ofereix un context de circumstàncies contradictòries i canviants que impedeix una interpretació unànime. L'anàlisi detallada de diaris, cartes, memòries i noveI.les autobiogràfiques escrites pels poetes canònics demostra que les obres més reflexives i valuoses de la literatura de guerra transcendeixen tant la narrativa heroica com l’anti-heroica per explorar les ambigüitats i contradiccions i eventualment redefinir l’ideal heroic. Aquest treball se centra en cóm aquesta tensió entre els dos mites es manifesta en els vincles relacionals del soldat, fonamentalment en les actituds respecte al camarada, l'amic, l'amant, l'enemic i el covard, no només des de la perspectiva d'una crisi d’identitat sinó com a punt de partida per al sorgiment d'un model alternatiu viable de masculinitat heroica.
a
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier