2024-03-28T13:21:51Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/92462017-09-13T18:57:01Zcom_10803_339col_10803_354
nam a 5i 4500
Information and communication technologies
asesoramiento continuado
perfeccionamiento docente
modelo de formación
innovación pedagógica
Pizarra Digital Interactiva
Tecnologías de Información y Comunicación
Assessorament continuat
Perfeccionament docent
Model de formació
Innovació pedagògica
Pissarra digital interactiva
Tecnologies de la Informació i Comunicació
Interactive whiteboard
educational innovation
training model
teacher training
continued advice
Análisis y evaluación de un modelo socioconstructivo de formación permanente del profesorado para la incorporación de las tecnologías de información y comunicación. Estudio del caso "CETEI" del proceso de integración pedagógica de la Pizarra Digital
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2011
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/9246
cr |||||||||||
AAMMDDs2011 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Badilla Quintana, María Graciela,
autor
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Pedagogia
2011
Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Pedagogia
Tesis i dissertacions electròniques
Riera Romaní, Jordi,
supervisor acadèmic
TDX
La tesi que es presenta és un estudi de cas del procés d'incorporació pedagògica de les tecnologies de la informació i comunicació, específicament de la pissarra digital interactiva a l'aula. La mostra està constituïda per docents de 14 centres d'infantil i primària de Catalunya, que van rebre formació i assessorament pel Centre de Tecnologies Ituarte.<br/>Els tres objectius principals del nostre treball són: analitzar i avaluar aquest procés de formació a través del Model Eduticom; explorar i descriure l'ús que els docents donen a les pissarres digitals interactives en la dinàmica educativa en les seves aules; i finalment, dissenyar un model de formació i assessorament continuat del professorat que tingui en compte un procés de seguiment, suport i sostenibilitat de la innovació educativa amb suport de les tecnologies.<br/>Des d'un disseny multiparadigmàtic s'aborda aquesta investigació amb un mètode qualitatiu i quantitatiu. Els resultats subratllen la satisfacció dels mestres pel model de formació rebuda, l'adaptació del model a les seves necessitats com a professors d'aula, els canvis en els aspectes metodològics i didàctics que l'ús dels PDI en l'aula els ha imposat; i finalment, la importància d'una adequada infraestructura, gestió dels recursos i destinació d'un horari no lectiu, per a la pràctica i implementació de la innovació educativa amb ús de tecnologia.
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier