2024-03-29T07:27:28Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/82882017-09-12T18:12:20Zcom_10803_284col_10803_306
nam a 5i 4500
Franja de Ponent
bilingüisme
Aragó
Conocimiento lingüístico de los escolares de la franja oriental de Aragón e implicaciones curriculares del tratamiento de las lenguas
[Lleida] :
Universitat de Lleida,
2011
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/8288
cr |||||||||||
AAMMDDs2011 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
8489727783
Huguet, Àngel,
autor
Tesi
Doctorat
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
1994
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Tesis i dissertacions electròniques
Vila, Ignasi, ,
1950-
supervisor acadèmic
Sanuy Burgués, Jaume,
supervisor acadèmic
TDX
Qualsevol persona de visita en la Franja oriental aragonesa, des del Pirineu fins el nord-est de Terol, o simplement de passada per Garrotxa; percebrà sense grans esforços el peculiar caràcter fronterer que defineix a les gents d'aquest territori que s'estén de nord a sud al llarg de la Comunitat Autònoma aragonesa en el seu límit amb Catalunya.<br/>Per als que allí habitem, el context social bilingüe d'aquestes comarques resulta un fet natural ja en els inicis de la nostra infantesa. A més, el continuat contacte amb Catalunya, bé per raons socioculturals o econòmiques, o bé per l'emigració cap a aquesta Comunitat en els anys 50 i 60, fan que en molts de nosaltres desaparegui la consciència del límit administratiu que ens separa quan travessem els indicadors que marquen la fi d'una Comunitat per a endinsar-nos en l'altra.<br/>Aquest context ha marcat a qui subscriu aquestes línies, nascut en Belver (Osca) i realitzat el batxillerat en l'Institut "Ramón J. Sender" de Garrotxa; el seguir estudis de Psicologia en la Universitat de Barcelona em va possibilitar una iniciació científica al fenomen del bilingüisme. Un posterior trasllat a la comarca del baix Cinca com professional de l'Equip Psicopedagògic del M.E.C. i la constatació "in situ" de l'ambigüitat i dubtes que despertaven, especialment en el món de l'educació, els possibles efectes sobre l'individu de les circumstàncies esbossades, em va dur a qüestionar des de la viabilitat d'una educació bilingüe per al nostre territori fins el model d'educació bilingüe més adequat, tot això sense deixar de costat aspectes relatius al bilingüisme social del sector en qüestió, o a les possibles conseqüències positives i/o negatives que sobre l'alumnat pogués tenir qualsevol decisió referent a això.
l
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier