2024-03-19T10:47:21Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/807492023-10-11T10:13:25Zcom_10803_284col_10803_306
nam a 5i 4500
Resolució de problemes
Informació d'Internet
Processos cognitius
Educació Secundària
Instrucció integrada en el curriculum
Resolución de problemas
Información de Internet
Procesos cognitivos
Educación Secundaria
Instrucción integrada en el curriculum
Information-problem solving
Web Information
Cognitive processes
Secondary Education
Embedded Instruction
Information-problem solving in Secondary Education: analyses of cognitive processes using Web information and their improvement through embedded instruction
[Lleida] :
Universitat de Lleida,
2012
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/80749
cr |||||||||||
AAMMDDs2012 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Argelagós Castañ, Esther,
autor
1 recurs en línia (325 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
2012
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Tesis i dissertacions electròniques
Pifarré Turmo, Manoli,
supervisor acadèmic
TDX
Internet constitueix una de les més importants fonts d'informació en la nostra societat i els processos cognitius involucrades en el maneig de la seva informació (Information-problem solving, IPS) no s'adquireixen d'una manera espontània. Els principals objectius d'aquesta tesi són: descriure els problemes que tenen els estudiants de secundària, analitzar l'impacte d'una instrucció IPS integrada en el curriculum i aportar implicacions educacionals per ajudar-los a millorar les seves competències digitals. Després d'una sèrie d'anàlisis qualitatives, quantitatives i d'estudis de casos, les principals conclusions són: el simple accés i exposició a Internet no garanteix les competències IPS necessàries i els alumnes necessiten ser alfabetitzats digitalment; les institucions educatives tenen la missió d'alfabetitzar digitalment als seus alumnes; la instrucció IPS integrada, estructurada i recolzada, dissenyada pel grup COnTIC (UdL) ha mostrat eficàcia en la millora dels processos IPS en els estudiants secundària; i les diferents ajudes en el procés d'instrucció IPS han de dissenyar-se i coordinar-se acuradament.
l
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier