2024-03-28T16:14:22Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/6665162019-03-27T18:11:35Zcom_10803_339col_10803_343
nam a 5i 4500
Carreer development
Emprendimiento
Presentaciones
Escritura de artículos científicos
Calidad científica
Outreach
Análisis factorial exploratorio
Análisis ecuaciones estructurales SEM
Variables y factores que explican desde de la intención hasta la acción de emprender de los graduados universitarios
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2019
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/666516
cr |||||||||||
AAMMDDs2019 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Maluk Salem, Omar Aldo,
autor
1 recurs en línia (150 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Llull. ETSEEI LA SALLE - Empresa i Tecnologia
2018
Universitat Ramon Llull. ETSEEI LA SALLE - Empresa i Tecnologia
Tesis i dissertacions electròniques
Miralles Torner, Francesc,
supervisor acadèmic
TDX
Els models cognitius sobre la intenció empresarial s'han utilitzat per a comprendre millor les característiques empresarials. Aquests models proposen utilitzar la intenció empresarial com un bon servidor intermediari per a l'acció emprenedora.
Els estudis de comportament emprenedor han arribat fins a la intenció tradicional d'emprendre, però alguns autors esmenten la necessitat d'estudiar amb més detall el comportament emprenedor i els factors que el condicionen.
Si bé la intenció empresarial ha estat definida com el moment en què l'individu decideix iniciar l'acció emprenedora, no està clar com evoluciona aquesta intenció per arribar a l'acció de crear una nova empresa, i en conseqüència arribar al comportament emprenedor final.
L'objectiu d'aquest treball és comprendre millor el procés de formació d'intencions empresarials. És a dir, els diferents estats que segueix un individu per iniciar un esdeveniment emprenedor.
Segons el model de la teoria del comportament planificat (TPB) (Ajzen & Fishbein, 1980; Ajzen I, 1987; Ajzen I, 1991) el qual ha estat aplicat per alguns autors per mesurar la intenció emprenedora dels estudiants universitaris, en aquest document , aquesta anàlisi s'estén als graduats universitaris que van acabar la universitat i estan en el mercat laboral.
Els nostres resultats mostren que la variable de decisió emprenedora exhibeix una major variància i constitueix un moment més avançat que la intenció en el procés de formació de la conducta emprenedora.
La decisió emprenedora es va introduir prenent com a referència els treballs de comportament del model de comportament planificat (TPB) que s'ha utilitzat per Bentler & Speckart (1981), Ajzen & Madden (1986), Sánchez R (2005), Krueger & Brazeal (1994 ), Liñán (2008) i Miralles et al (2016), així com de l'esdeveniment emprenedor elaborat per Shapero a (1975) i modificat per Shapero & Sokol (1982) i del comportament del consumidor de Vermeir & Verbeke (2006).
Els resultats obtinguts mostren que la intenció emprenedora dels graduats universitaris persisteix durant la seva carrera professional, però que la decisió d'emprendre està altament correlacionada amb l'anterior, sent una intenció més avançada i diferent que revela cert grau de voluntat en aconseguir el seu objectiu.
Mitjançant el model basat en el mètode d'equacions estructurals (SEM) es va determinar, que la intenció emprenedora té un efecte positiu sobre la decisió d'emprendre i que aquesta segona és una mediadora total per arribar a l'acció emprenedora.
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier