2024-03-19T06:02:07Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/6639572018-11-26T08:12:34Zcom_10803_120col_10803_151
nam a 5i 4500
Aprenentatge
Aprendizaje
Learning
Videojocs
Videojuegos
Videogames
Matemàtiques
Matemáticas
Maths
Els videojocs com a mitjà educatiu
[Barcelona] :
Universitat Autònoma de Barcelona,
2018
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/663957
cr |||||||||||
AAMMDDs2018 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
9788449081347
Capell Masip, Núria,
autor
1 recurs en línia (319 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
2018
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Tesis i dissertacions electròniques
Tejada Fernández, José,
supervisor acadèmic
Bosco Paniagua, Alejandra,
supervisor acadèmic
TDX
La presència de la tecnologia en tots els àmbits de la societat ha propiciat que aquesta
hagi anat formant part de l’entorn immediat quotidià, produint-se canvis en gran part
dels seus àmbits. Les activitats infantils no han restat al marge dels artefactes digitals,
centrant gran part de les activitats de lleure infantil en els videojocs.
La present experiència és un estudi d’investigació que intenta comprendre i analitzar les
sinèrgies generades en el context educatiu de l’educació primària, i en concret, l’àrea de
matemàtiques.
L’objectiu d’aquest estudi és comprendre i analitzar els processos d’aprenentatge
generats en dues aules d’Educació Primària, tercer i quart curs, mitjançant l’ús d’un
videojoc, el Hearthstone, i un programa educatiu d’exercitació, el Jclic, com a eines de
suport en el treball, desenvolupament i consolidació del càlcul mental i la resolució de
problemes.
La metodologia seguida al llarg de l’estudi ha estat mitjançant l’enfoc d’investigació –
acció amb els dos cursos esmentats prèviament, amb una població formada per un total
de 34 participants.
Els resultats obtinguts, tant des del punt de vista del desenvolupament cognitiu com del
social i personal, han estat positius respecte a l’ús del joc com a eina d’aprenentatge i
en especial, en l’ús de videojocs com a eina d’aprenentatge i del seu potencial educatiu,
estimulant la motivació, element clau en el procés d’aprenentatge, mitjançant la
consecució de reptes cada cop més complexes.
a
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier