2024-03-19T08:50:54Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/52802017-09-01T18:33:24Zcom_10803_120col_10803_160
nam a 5i 4500
Quirúrgica (infermeria/perioperatòria)
Catalunya
Formació
La formació de la infermera quirúrgica a Catalunya
[Barcelona] :
Universitat Autònoma de Barcelona,
2011
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/5280
cr |||||||||||
AAMMDDs2011 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
8468856541
Canals Cadafalch, Montserrat,
autor
Tesi
Doctorat
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
2003
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social
Tesis i dissertacions electròniques
Ferrer, Ferran,
supervisor acadèmic
TDX
En un inici justifico la recerca per la conjuntura de conèixer les dues ciències: la infermeria i la pedagogia, tant una com l'altra amb molts anys d'experiència en les dues vessants, precisament per això he pogut constatar que són dues matèries complementaries i que s'han de dir moltes coses una a l'altra, perquè el seu objectiu és la persona, i el seu millorament. A traves d'un mètode inductiu descriptiu es planteja la recerca la qual té les hipòtesis següents:<br/>Les apreciacions soci laborals i professionals de las infermeres quirúrgiques descrites en la literatura responen al que es reflexa en els centres hospitalaris i les escoles. I les infermeres quirúrgiques necessiten uns estudis especialitzats desprès del Diplomat d'Infermeria per exercir la seva activitat segons les infermeres quirúrgiques, gestores de recursos humans, infermeres docents i metges.<br/>Es fa un estudi exhaustiu en el marc teòric de com està l'estat de la qüestió a nivell professional, soci laboral i de la formació de la infermera quirúrgica en els capítols I, II, III de la tesi; per passar desprès al marc empíric a on es treballa des d'una vessant quantitativa i una vessant qualitativa.<br/>Des de la vessant quantitativa es tria el millor instrument que es creu per aquesta recerca, un qüestionari, que es validat per deu experts i provat amb un grup control, el qual es repartit en els col·lectius següents: l'usuari, com l'element més important aquí va dirigida l'atenció d'aquests col·lectius, les infermeres quirúrgiques, les gestores de recursos humans, les docents quirúrgiques i docents medico- quirúrgiques, les metges (cirurgians, anestesiòlegs...) tots ells propers a l'acte quirúrgic. Tots ells de sis hospitals de Catalunya, que són triats en funció a la seva significació en el territori, que pertanyen a la capital de província, perquè són hospitals públics, universitaris, i dintre de la nomenclatura d'hospitals de generals i complexos. <br/>Des de la vessant qualitativa es tria el millor instrument que es creu per aquesta recerca, l'entrevista, que per la seva complexitat, sols es porta a terme en aquelles persones referents en la infermeria, i per tant expertes en el tema, com són: les directores de les setze escoles d'infermeria universitària, de les quals una d'elles és la presidenta de l'associació de les directores de les Escoles Universitàries d'Infermeria de Catalunya, les sis directores d'infermeria dels hospitals qüestionats, la presidenta del Col·legi d'Infermeria de Barcelona, que a més és la Presidenta del Consell d'Infermeria de Catalunya, la presidenta de l'Associació d'Infermeria Quirúrgica d'Espanya, i l'experta d'afers internacionals i visepresidenta de l'Associació Europea d'Infermeria Quirúrgica.Dels dos estudis s'extreuen molts resultats, que a la vegada que permeten demostrar i descriure les hipòtesis plantejades, i permeten, a la vegada, extreure unes conclusions concretes que porten a unes reflexions i conclusions generals tant important com per ex: que moltes infermeres quirúrgiques comencen el la seva activitat professional en l'àrea quirúrgica sense cap tipus d'estudi sols l'experiència, amb un risc enormement important per l'usuari i el propi professional, amb la inhibició de les institucions sanitàries i el desconeixement d'altres col·lectius; tot i això, moltes professionals davant aquesta situació, es veuen empeses a fer algun tipus de formació com és un postgrau. <br/>Per últim es descriuen els límits de la recerca, així com les línies futures d'investigació i actuacions a fer.
a
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier