2024-03-28T21:18:02Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4621952019-01-29T01:00:10Zcom_10803_284col_10803_296
nam a 5i 4500
No verbalitat
Mimesi
Novel·la naturalista
No verbalidad
Mimesis
Novela naturalista
Nonverbal
Naturalistic novel
Los elementos no verbales en “L’Assommoir” de Émile Zola y “La desheredada” de Benito Pérez Galdós: descripción, análisis y justificación
[Lleida] :
Universitat de Lleida,
2018
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/462195
cr |||||||||||
AAMMDDs2018 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Valentová, Kateřina,
autor
1 recurs en línia (657 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica
2018
Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica
Tesis i dissertacions electròniques
Mateu Serra, Rosa,
supervisor acadèmic
Giné Janer, Marta,
supervisor acadèmic
TDX
El propòsit d'aquesta tesi és enjudiciar el paper de la no verbalitat en un context literari especial, partint de l'aparent paradoxa que el text l'integren paraules, que no obstant això han de donar compte de fets d'índole no verbal la significació dels quals es transfon en tota classe d'experiències sensorials.
S'examina la participació dels elements no verbals en la construcció d'un relat que aspira a un grau màxim de mimesi, la major aproximació possible al fenomen material, reproduint amb versemblança tant les interaccions comunicatives entre els personatges com els seus contextos, i que s'inspira en la consciència o la imaginació del lector una crítica social implícita.
Es combinen metodologies lingüístiques i literàries per examinar les similituds i divergències en l'ús d'aquests recursos per Émile Zola i Benito Pérez Galdós, hereus de tradicions artístiques diferents, però que comparteixen una mateixa concepció de la novel·la.
l
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier